Max gränsen för antalet firrar i just din balja bestäms av en mängd faktorer, bla vattnets kemi, hur stor tillgång till föda dom har, hur mycket dom skitar ner, hur stor reningskapacitet ditt akvarie har, om du har oro i baljan osv osv.. Det är ingen som "dissar" någon, utom förutom möjligen du själv som reagerar på det sätt som du gör när folk svarar på en fråga som du nästan tjatade ur dom, det finns naturligtvis ett givet maximalt antal fiskar som man kan ha, men det brukar tyvärr sköta sig själv.. Om du med "ett kul kar" menar ett akvarie med en sammansättning av fiskar där du inte har koll på om dom passar att leva tillsammans rent artmässigt, där färgerna skär sig och matningen innebär en kakafoni och strid på kniven som mer riskerar skada än gagna fisken så vill jag bara påpeka att som uppväxt under punkens guld år, har man utvecklat en sund form av autism när det gäller konstellationer á la MTV, vill jag ha mediebrus så går jag antingen på en nice techno club och tar en massa droger eller så går jag och kollar på dragracing, jag inreder inte ett akvarie som skulle ge både mig själv och mina firrar spader, men det är jag det och lika olika som vi människor är lika olika brukar miljön i våra akvarier vara. Kul att du gillar ditt akvarie och ännu roligare att du funderar på ett större, för det är en hobby som spänner över så otroligt många områden, det finns technokraterna med trädgårdskulptrering i miniatyr med sina high-tech baljor med belysningsarmaturer som kostar mer än ett färdigt juwelkar med möbel och hela baletten, matjordsfolket med sina gröna skrynkliga fingrar och prunkande blomsterlådor som antagligen helst av allt skulle vilja ha en kolonilott att sätta tänderna i stället, vi andra möts någonstans här i mitten och försöker få det att fungera, nu orkar jag inte skriva mer, dessutom är det dax att sätta på en balja kaffe..