Har jag för många fiskar?

#1 - 11 juli 2005 22:12
Jag har ett 53L akvarium med 4st guppy (2 hanar, 2 honor) samt 12st guppyyngel (i ett fiskdagis)

Utöver dessa har jag nu tagit hand om ett antal fiskar som den förra ägaren hade tänkt kasta. 5st Neotetra och 5st kopparterra.

När de nya fiskarna kom i blev det ren cirkus och samtliga fiskar verkar lida av stress. En av guppysen verkar ha fått en sjukdom (4 röda prickar på svans och rygg)

Är detta för många fiskar i samma akvarie?
Kan den sjuka guppyn blivit smittad av en av de nya fiskarna?
#2 - 13 juli 2005 21:52
[QUOTE=Impalia]Jag har ett 53L akvarium med 4st guppy (2 hanar, 2 honor) samt 12st guppyyngel (i ett fiskdagis)

Utöver dessa har jag nu tagit hand om ett antal fiskar som den förra ägaren hade tänkt kasta. 5st Neotetra och 5st kopparterra.

När de nya fiskarna kom i blev det ren cirkus och samtliga fiskar verkar lida av stress. En av guppysen verkar ha fått en sjukdom (4 röda prickar på svans och rygg)

Är detta för många fiskar i samma akvarie?
Kan den sjuka guppyn blivit smittad av en av de nya fiskarna?[/QUOTE]

Jag tycker att 26 fiskar är lite väl mycket...de hade nog vart lagom med dina 16 guppys...
#3 - 14 juli 2005 06:22
sacha: jag hoppas de där PET-flaskorna med kampfiskar är en ytterst temporär lösning!?!?!
#4 - 14 juli 2005 14:10
[QUOTE=efred]sacha: jag hoppas de där PET-flaskorna med kampfiskar är en ytterst temporär lösning!?!?![/QUOTE]

Nä jag vet inte...förut bodde dom i ett decilitermått, så ja tycker dom har gott om plats nu ändå..(ironi)

Självklart är det temporärt, av nån anledning biter en av mina honor sönder fenorna totalt på min crowntail. Så i några dagar tills jag fixat iordning så får dom bo där...kände bara för att uppdatera sign lite...
#5 - 15 juli 2005 10:46
2st petflaskor med 1st Kamphane i varje...

stackas kamphanar, enligt artbekrivningen ska man ha minst 50 liters kar!
#6 - 15 juli 2005 12:16
[QUOTE=-mapa-]2st petflaskor med 1st Kamphane i varje...

stackas kamphanar, enligt artbekrivningen ska man ha minst 50 liters kar![/QUOTE]
Läste du inte vad hon skrev innan dig?
#7 - 15 juli 2005 13:07
jo:rolleyes:
#8 - 15 juli 2005 13:19
trevligt att folk bryr sej så mycket om att ja har mina fiskar lite trångt :p tänk om alla kunde bry sej lika mycket om människor. Vilket fint ställe jorden skulle va att leva på då :p
#9 - 16 juli 2005 08:45
Javisst! Alla skulle ha en egen sjurummare med kök!
#10 - 16 juli 2005 15:13
[QUOTE=efred]Javisst! Alla skulle ha en egen sjurummare med kök![/QUOTE]

nej för f*n ja e nöjd me en etta med kök blir så j***a mycke å städa annars haha

Annons