Har hjortgatans kånkat eller...

#1 - 3 maj 2004 08:17

Jag försökte beställa saker ifrån hjortgatans för några veckor sedan. Jag fick en orderbekräftelse men sedan är det bara tyst.

De svarar inte på mejl, inte heller på telefon !!

Börjar så smått undra om man vågar handla där!

Ngn som vet ?
#2 - 3 maj 2004 08:35
Visst har de blivit oerhört sega och de verkar ha stora problem. Men gått i konkurs har de nog inte gjort, inte ännu i alla fall.

Andreas
#3 - 3 maj 2004 08:37
hmm Jag väntar också på paket ifrån Hjortgatans.
#4 - 3 maj 2004 08:39
Samma sak här, har fått en orderbekräftelse, men inget mer.
Hoppas att man får höra något snart, min gödning minskar..
#5 - 3 maj 2004 08:55
Jag brukar ringa till Keneth och han brukar både svara och ta gott om tid att hjälpa en. Problemet med hjortgatans är att de har lite för hög service, ibland prioriteras kundkontakter högre än att skicka iväg paket. När min gödning höll på att ta slut så ringde jag och berättade det och då skickade han grejorna dagen efter (minus det han inte hade hemma förståss).
MVH
Magnus
#6 - 3 maj 2004 09:04
Dom är sega jag väntar ochså på 2 växtbeställningar från dom inge kul nu när de är fisk i akvariet och så,vet någon någon mer ställe att ta hem växter på nätet?-
#7 - 3 maj 2004 09:25
Väntar också har väntat i ungefär tre härliga veckor.....
#8 - 3 maj 2004 09:28
Jag har bara väntat i 10 dagar.
#9 - 3 maj 2004 09:30
10dagar är normalt beroende på vilken dag i veckan du beställer.

Dom har ett konstigt system för detta :-)
#10 - 3 maj 2004 09:45
Det är väl inte något konstigt system. Man får väl formoda att dom vill minska sin egen risk och inte ha alltför mycket växter i lager som dom måste hålla vid liv.

Peter
#11 - 3 maj 2004 09:54
Ja nu menade jag att systemet var konstigt överlag isf kunde dom ju göra ett undan tag för växter.
#12 - 3 maj 2004 10:33
Jag väntar fortfarande på min beställning som jag gjorde 27 februari. 30 mars kontaktade jag Kenneth o bad han skicka det de hade hemma och skippa resten o han sa att han skulle skicka det dagen efter, jag väntar fortfarande.
#13 - 3 maj 2004 10:42
Ja något lurt är det nog med Hjortgatans.
Jag själv har gjort en beställning därifrån som jag nu efter 3-4 veckor fortfarande inte fått. Jag avbeställde därför min order i helgen och för min del så är det nu slut-handlat på Hjortgatans.
#14 - 3 maj 2004 11:02
Känner mig priviligerad som bor i Västerås.Här finns mycket bra akvarieaffärer.Har aldrig förstått vitsen med att handla på Hjortgatans."oveb", Du bor ju Stockholm,det måste ju vara både enklare och billigare att handla från t.ex. Akvarielagret.
#15 - 3 maj 2004 11:07
Det jag förstår att folk handlar hos Hjortgatan är typ TMG, PMDD KNO3
PO4 osv eftersom vissa affärer inte har dessa på lager.

Men jag har fått Akvarium ronneby att börja ta hem
TMG i alla fall :-)
#16 - 3 maj 2004 11:12
Har också väntat 3 veckor, men jag vet att K Kalium levransen till dem har dröjt pga någon båt som har problem... har kanske inte kommit än. Har ni bestält kalium???
#17 - 3 maj 2004 11:15
Jag har beställt KNO3.
#18 - 3 maj 2004 11:29
Vad har kenneth för telenummer då om man vill nå honom och få besked då?
#19 - 3 maj 2004 11:35
Telenummer finns på hemsidan. Om du ändå kontaktar honom så be honom lägga ett inlägg i denna tråden sammtidigt.
MVH
magnus
#20 - 3 maj 2004 11:46
Hmm, ang andra butiker, jag tänkte jag skulle testa en i england.. har bara växter.. java-plant eller nått sånt... hette den,.. har inte adressen här...
#21 - 3 maj 2004 12:00

small:

Det som jag behöver finns inte i butikerna här i Stockholm.

De har faktiskt ett ganska taskigt utbud tycker jag.

AL är helt suveräna på fisk,kar och växter men övrigt handlar jag över nätet.

Jag skulle verkligen gilla om det fanns en butik som har ett schysst utbud av ex CO2-reaktorer, tester osv men det gör det inte.

På Akvarielagret så bara en sorts reaktor (ngn slags trappstegsvariant)

Akvarieleasing har inte heller.

För att inte tala om PMDD , det finns garanterat inte !

#22 - 3 maj 2004 14:04
Jag har också beställt från hjortgatans och har inte fått något. Det var 5 veckor sen nu drygt.

MEN jag har fått tag på kenneth och ni som beställt pmmmd grejer kan nog få vänta ett tag till då han inte fått hemm det ännu. Och tyvärr så har han inget datum att ge därför har han inte skickat besked om detta då han inte har ett bra svar att ge.

Jag har ringt han massa gånger men har märkt att det är lättast att få tag på honom på kvällstid. Ni kan ju maila honom med....
#23 - 3 maj 2004 14:14
Jag har också beställt samt betalat förskott för 1 månadsedan,
och jag har mailat till Hjortgatans Zoo och fick svar att han skulle skicka grejerna på måndag och det är en vecka sen det var den
måndagen men det är klart han skrev ju inte vilket år!
Jag hoppas bara det kommer någon gång för det va första & sista beställningen från mig
#24 - 3 maj 2004 15:02
Även jag beställde för en månad sen och har inte fått grejer ännu. Inte för att dissa Kenneth men när han vet att så många beställer från hans företag och tycker om dess tjänster borde han väl vara lite mer mån om kunderna, dvs anställa fler folk.
#25 - 3 maj 2004 15:36
Hej jag beställde för en månad sedan och betalade i förskott eftersom det var första gången. Allt kom inom 10 dagar utom en sak som var slut och de skulle skicka senare. Inga klagomål från min sida alltså. Jag tyckte de var mycket bra. Ringde även och de svarade direkt. Men de har som sagt hårda regler då det är första gången men samtidigt är det självklart då de måste minska risken för att bli blåsta. Man får ju även 5 % rabatt om man betalar förskott så det är ju bra.
#26 - 3 maj 2004 16:02
<b>Ni får pröva med:</b>

www.guldfisken.se

och...

www.akvarieshopen.com

Inga besvär med väntetiderna där inte. I synnerhet guldfisken.se är otroligt snabba när man väl har beställt de saker man vill ha.

#27 - 3 maj 2004 16:11
Ursprungligen skickat av Gud bevare Tsaren

<b>Ni får pröva med:</b>

www.guldfisken.se

och...

www.akvarieshopen.com

Inga besvär med väntetiderna där inte. I synnerhet guldfisken.se är otroligt snabba när man väl har beställt de saker man vill ha.

Jag hittar inge pmdd där. Var menar du gbt?
MVH
magnus
#28 - 3 maj 2004 16:13
helt klart att Hjortgatan för tillfället är katastrofalt dåliga på att leverera (under all kritik) och att de kommer förlora många kunder p.ga. detta. men det är väl så det funkar. En affär blir populär, får många beställningar, hinner inte med, finns ingen ekonomi att anställa fler och klarar inte av att effektivisera verksamheten, väntetiderna blir oerhört långa, folk tröttnar och börjar handla på andra ställen, köerna blir mindre och servicen bättre...
#29 - 3 maj 2004 16:16
Alternativt kommer en annan affär och tar över alla kunderna, varpå den första konkar... Hm... Om man skulle ge sig in i akvariebranchen kanske? :-)

Peter
#30 - 3 maj 2004 16:30

Guldfisken.se har ju pris-samarbete med butikerna så där är det ju inte ngn direkt idé att handla.

Det får nog bli Tyskland för HW (pryttlar)
samt Akvarielagret och Akvarieleasing för SW+kar (firrar å sånt)
#31 - 3 maj 2004 16:45
Ge sig in i akvariebranschen. nej, fy f*n, där finns det inga mycket pengar att tjäna direkt. jag är inte avundsjuk på de som har akvariaffärer och postorderföretag, mycket slit och lite lön (för de allra flesta).
#32 - 3 maj 2004 21:02
Det största problemet är ju att hitta bra PMDD-komponenter.
#33 - 3 maj 2004 22:53
Fick mina ingredienser från hjortgatans för en månad sedan.

Jag hade beställt "en av varje" men fick dubbelt upp av många, så det är jag som har tjyvat era PMDD-ingredienser! [:-30]
#34 - 4 maj 2004 09:30

Hmm alla butiker ni säger som inte har saker har ni frågat dom.

Själv kollar jag på nätet vad jag vill ha sen går jag in till city zoo i kristianstad min hemstad och frågar kan du ta hem detta i 99%av fallen säger han ja det fixar vi kommer till torsdag samma vecka för det mesta och han har priser som är mycket bra så det blir stort sett samma som internet med frakt.

EN mycket bra affär med bra service och så går den ju bra ochså han håller på att bygga ut med 60 akvarier.

Så länge han har samma service så kommer jag inte att handla från internet.
#35 - 4 maj 2004 10:18
Sitter också och väntar, lade min order för ca en månad sen. Efter kanske två veckor kom ett mail där de bad om ursäkt för den långa väntatiden och undrade om ordern fortfarande var aktuell.

Jag svarade att den var det, och fick dagen därpå ett mail med betalningsanvisningar. Sedan dess har jag inte hört nåt. Trist... :/
Men den som väntar på något gott...

Martin
#36 - 4 maj 2004 11:52
Hmm alla butiker ni säger som inte har saker har ni frågat dom.

Japp.

Själv kollar jag på nätet vad jag vill ha sen går jag in till city zoo i kristianstad min hemstad och frågar kan du ta hem detta i 99%av fallen säger han ja det fixar vi kommer till torsdag samma vecka för det mesta och han har priser som är mycket bra så det blir stort sett samma som internet med frakt.

Lite smygreklkam skadar ju ingen [;)]

Då vill jag att du frågar honom om följande varor:
microgödning till PMDD
k2so4 till PMDD
mgso4 till PMDD
kno3 till PMDD
k2po4 till PMDD
no3 test från JBL
po4 test från JBL

När du har gjort det så kommer du att förstå varför vi växtnerdar är totalt beroende av hjortgatanszoo. Oavsett deras service nivå så måste vi ha grejorna som inte finns någon annan stans (förutom på granngården då i 25 kilos/liters förpackningar).
MVH
Magnus
#37 - 4 maj 2004 12:06
Om det är dessa växtnärings-kemikalier som är det avgörande så är frågan varför Hjortgatan inte har massor av det på lager? Det är ju billiga kemikalier att köpa, om man köper större kvantiteter, ett par hundra kilo av varje kemikalie, som läggs i en källare bör inte kosta mer än några tusen. Sedan när man pytsar upp det i smådoser och säljer så har man en förtränst på 95%. Kanske skulle satsa på att bli företagare ändå :-)
#38 - 4 maj 2004 12:21
Hör annars med pwss.nu om inte dom kan ta hem kemikalierna.
Dom verkar vara mycket service inriktade när det gäller sådant som normalt inte finns i deras butik. Så det är nog inte en omöjlighet att dom även kan fixa växt-kemikalierna.
#39 - 4 maj 2004 13:07
Personligen tycker jag det är rejält soft med 25 kilos säckar då klarar man sig ett tag, speciellt i dessa osäkra tider.
Någon som vet en vettig micro??
#40 - 4 maj 2004 13:21
Nu har jag kompleterat lite växter och skrivit att jag väntar mina restade sedan förut och undrade när dom skulle skickas.
#41 - 4 maj 2004 13:51
Ursprungligen skickat av Stelin

Hör annars med pwss.nu om inte dom kan ta hem kemikalierna.

Dom verkar vara mycket service inriktade när det gäller sådant som normalt inte finns i deras butik. Så det är nog inte en omöjlighet att dom även kan fixa växt-kemikalierna.

Jag tror att ni som envisas med att vi skall kolla med olika andra försäljare inte riktigt inser vad det krävs av en försäljare för att få hem dessa grejorna. Det är INTE akvarietillbehör utan jordbrukstillbehör. Man måste köpa in 25 kilos säckar och det tror jag inte patrik på pwss gör bara för att jag vill ha 1 kilo. Men jag kommer att kolla med honom för säkerhets skull och återkomma.
MVH
Magnus
#42 - 4 maj 2004 14:07
Det är viktigt att man behåller rubriken man fått i sitt bekräftelse-mail från Hjortgatans när man vill fråga något eller komplettera.
Jag förstår detta eftersom de antagligen dränks i mail och vill prioritera existerande/aktuella kunder.
#43 - 4 maj 2004 14:19
Tropfrog:

Förklarar du för han vad det används till och att det troligen är flera än du som kommer handla detta av dom, så borde det inte vara helt omöjligt. (Det kan ju vara värt o kolla iaf.)
#44 - 6 maj 2004 17:59
Nu börjar jag bli riktigt nervös, har order förskottsbetald för några tusen, och ny order på gång men jag hör inget och inget kommer har även försökt ringt flera ggr både dag och kvällstid men inget svar, har någon pratat med Kenneth den senaste veckan eller har han gått under jord?
#45 - 6 maj 2004 18:15
Nu har mitt kommit!!!!!

Annons