Har gjort om min hemsida och vill ha synpunkter

#1 - 6 mars 2005 20:32
Hej,
Jag vill ha komentarer på min hemsida. Alla komentarer är välkomna. Design, färgval överskådlighet kodkvalitee osv osv osv.......

http://thorre.se

Jag är tacksam för DITT svar
/thorsten
#2 - 7 mars 2005 09:18
Alla komentarer är välkomna

Ok.... jag fick ont i ögonen av att kolla på den. Jobbigt typsnitt och för skarpa kontraster mellan bakgrund och text. Rent allmänt tycker jag det är mer lättläst med mörk text på ljus bakgrund.
#3 - 7 mars 2005 10:00
Jag tycker att det är snyggt med svart och grönt men det skulle vara skönare att läsa om det var svart text på vit bakgrund. Eller något liknande. Annars tycker jag att den ser bra ut och att det är lätt att hitta.
#4 - 7 mars 2005 10:07
har funderingar på att göra om sidan med grå bakgrund och svart text samt röda loggor.

Det kanske kan vara nå't

Får sätta mig lite mer i kväll
#5 - 7 mars 2005 10:29
Nu vet jag inte hur du jobbar med din sida, men om man använder CSS (på rätt sätt) så är det gjort med några knapptryckningar att byta färg och stil på en hel website.
#6 - 7 mars 2005 11:14
[QUOTE=Hasse H]Nu vet jag inte hur du jobbar med din sida, men om man använder CSS (på rätt sätt) så är det gjort med några knapptryckningar att byta färg och stil på en hel website.[/QUOTE]

Hala siten och gallär CSS. Det enda jobbig är att ajg moåste göra om rubrikloggorna.

Men men, då har jag nå't att göra i kväll också. Vad tyckte du om sökfälten?
#7 - 7 mars 2005 11:24
[QUOTE=thorre]Vad tyckte du om sökfälten?[/QUOTE]
Jättebra, sånt ger bra mervärde åt en site. Dock försvinner texten i sökfälten om man klickar runt i dem så man vet till slut inte vilket fält som hör ihop med vad.
#8 - 7 mars 2005 11:28
Du har rätt hasse, ska se om jag kan fixa så att texten kommer tillbaka per automatik när fältet inte är fokuserat
#9 - 7 mars 2005 21:59
så, nu e sidan ombyggd med nya bilder och allt, har flyttat runt sökrutorna till toppen av sidan och fixat så att texten kommer tillbaka i dem när man byter focus ...

Synpunkter? :confused:
#10 - 7 mars 2005 22:16
Mycket bättre!
Några saker jag tänkt på..
Först fattade jag inte vad sidan handlade om.. kanske ska skriva att det är en länksida, för det är väll det det är?

Varför är sidan på engelska? De flesta länkarna går ju ändå till svenska sidor.. Kanske skulle göra en svensk version också?

Vissa kommer nog inte fatta vad dessa sökrutor längst upp är till för.. Kanske skulle skriva någon rubrik typ "sök på internet" och sätta dit en sök-knapp efter varje, om man inte kommer på att man ska använda enter..

Jag stör mig på den blinkande NEWS texten...

Jag fattade inte för än nu att du hade ett galleri på hemsidan också.. Hur ska man kunna veta att "image gallery" är klickbar? Borde markeras på något tydligare sätt.. Kanske du ska ha några länkar under image gallery-rubriken typ Cars, Journeys, Nature........
#11 - 7 mars 2005 22:22
Ah! Vilken förbättring! Klart mycket mer lättläst.
#12 - 8 mars 2005 06:40
[QUOTE=råttan]Mycket bättre!
Några saker jag tänkt på..
Först fattade jag inte vad sidan handlade om.. kanske ska skriva att det är en länksida, för det är väll det det är?

Varför är sidan på engelska? De flesta länkarna går ju ändå till svenska sidor.. Kanske skulle göra en svensk version också?

Vissa kommer nog inte fatta vad dessa sökrutor längst upp är till för.. Kanske skulle skriva någon rubrik typ "sök på internet" och sätta dit en sök-knapp efter varje, om man inte kommer på att man ska använda enter..

Jag stör mig på den blinkande NEWS texten...

Jag fattade inte för än nu att du hade ett galleri på hemsidan också.. Hur ska man kunna veta att "image gallery" är klickbar? Borde markeras på något tydligare sätt.. Kanske du ska ha några länkar under image gallery-rubriken typ Cars, Journeys, Nature........[/QUOTE]

Det borde ha framgått att sidan primärt handlar om foto. Om du läser NEWS (mitt på sidan) ser du att nästan alla nyheter handlar om nya bilder.

Ska klura lite mer på hur man gör Gallerian mer synbar (utan att animera den).

Tack för dina synpunkter
/thorsten
#13 - 8 mars 2005 09:24
Mkr bättre en de gröna...varmare..även om sidan inte ger något varmt "välkommen att titta på min sajt" så är det bra..Lite ensidigt men fräscht..
#14 - 8 mars 2005 13:23
[QUOTE=thorre]Hej,
Jag vill ha komentarer på min hemsida. Alla komentarer är välkomna. Design, färgval överskådlighet kodkvalitee osv osv osv.......

Jag är tacksam för DITT svar
/thorsten[/QUOTE]

Jodå.. Av mig för du godkänt för den. Kul att fler gillar o pilla Men, det är en jättebugg i länklistan under "cars" Du har glömt fantastiska www.porsche.nu :D
#15 - 8 mars 2005 13:43
Jag letade som f*n efter bilderna, eftersom jag vet att du har fina sådana sedan tidigare.
Ärligt talat så hittade man lättre till länkarna än dina bilder.
"image galery" texten är bla mindre än "index" texten
#16 - 8 mars 2005 13:53
[QUOTE=heeke]Jag letade som f*n efter bilderna, eftersom jag vet att du har fina sådana sedan tidigare.
Ärligt talat så hittade man lättre till länkarna än dina bilder.
"image galery" texten är bla mindre än "index" texten[/QUOTE]

Har fått detta påpekat av nästan alla som kollat på sidan. Jag måste helt enkelt hitta på nå't. Kanske ska flasha till det lite. Vi får se om det blir tid över till det senare i kväll när jag jobbat färdigt ;)
#17 - 8 mars 2005 13:58
Hittade inte heller någon "tillbaka-knapp" från galleriet till huvudsidan.
#18 - 8 mars 2005 17:20
Har nu gjort en liten förändring som förhoppningsvis gör att man ser gallerian bättre. Gör man det? Eller inte?

#19 - 8 mars 2005 17:39
Nja. Inte direkt tycker jag. Jag vet inte alls hur man bygger en hemsida men kan du inte ha lite bilder under som man kan klicka på? Det skulle se trevligt ut.
#20 - 8 mars 2005 20:42
Jag tror att galleriet skulle synas bättre om du la det som en länk under index, precis som dom andra.
Mina ögon dras iaf till länkarna under index, vilket jag vid första anblick uppfattar som sidans meny.
#21 - 9 mars 2005 08:33
[QUOTE=heeke]Jag tror att galleriet skulle synas bättre om du la det som en länk under index, precis som dom andra.
Mina ögon dras iaf till länkarna under index, vilket jag vid första anblick uppfattar som sidans meny.[/QUOTE]

Det har du ju fullständigt rätt i, borde själv ha tänkt på detta.

Nu finns det en länk till gallerian även under INDEX på sidan
#22 - 9 mars 2005 09:46
Kom på en sak, länkar till externa webplatser bör kanske öppnas i egna fönster. Det ser snyggare ut och de flesta brukar göra så.
#23 - 9 mars 2005 09:51
[QUOTE=Hasse H]Kom på en sak, länkar till externa webplatser bör kanske öppnas i egna fönster. Det ser snyggare ut och de flesta brukar göra så.[/QUOTE]
Ska fundera lite på det, eftersom jag HATAR popupfönster så är jag lite tveksam mot det men jag ska ta mig en funderare på saken.

tack för dina synpunkter

/thorsten
#24 - 9 mars 2005 10:02
Jag tycker det är en enormt stor skillnad på ofrivilliga popup-fönster man inte bett om jämfört med att aktivt klicka på en länk som öppnas i ett nytt fönster.

Fördelarna är flera, t.ex. så behåller besökaren din sida i bakgrunden så man enkelt kan hitta tillbaka. Man skiljer också på eget internt material och andras externa material på ett självklart sätt.
#25 - 9 mars 2005 10:03
Förstår ärligt talat inte vitsen med att länka högt upp på sidan till länksamligen längst ner. Om jag vore du skulle jag försöka skilja lite mer på dina egna sidor och andras. Visst är det bra med länkar till andra sidor, men man vill gärna veta om man kommer hamna på en sida du har gjort eller någon annan. Med länkarna där nere framgår det rätt så klart men jag förväntade mig att jag skulle få läsa sidor som du har gjort när jag klickade i den vänstra listan.
#26 - 12 mars 2005 15:31
Så, nu tror jag bode sidan och gallerien är "färdiga".

Jag har tagit in mycket av era synpunkter och vill passa på att tacka för alla era komentarer det har verkligen hjälpt mig.

tack
/thorsten

Annons