Har ett 8L

#1 - 26 mars 2008 14:00
Jag har ett pyttelitet kar med 4 gröna dvärgräkor i. Är det lämpligt eller är jag en djurplågare[B)]
#2 - 26 mars 2008 14:26
Det finns många som har räkor i kar mindre än ditt som funkar fint, så var inte orolig för det:).
#3 - 26 mars 2008 15:50
ansjo skrev:
Det finns många som har räkor i kar mindre än ditt som funkar fint, så var inte orolig för det:).

Bra, Annars tänkte jag inte i första hand på det utan på att dem bara 4 st.
#4 - 26 mars 2008 16:11
4räkor är nog på gränsen för at t de ska bilda en grupp men det går så klart, men 6st är det vanligaste.

Dina räkor kommer att föröka sig ganska snart om de inte redan har, och då kommer du få en liten grupp :)
#5 - 26 mars 2008 20:21
Men kan du inte skaffa ett större kar till dem? De blir ju lite större än andra dvärgräkor, och du bör egentligen ha fler än fyra. Jag har sju, och inte ens det verkar vara tillräckligt. De bara gömmer sig. :/
#6 - 26 mars 2008 23:51
maria_ skrev:
Men kan du inte skaffa ett större kar till dem? De blir ju lite större än andra dvärgräkor, och du bör egentligen ha fler än fyra. Jag har sju, och inte ens det verkar vara tillräckligt. De bara gömmer sig. :/

Jag har inte råd.
#7 - 26 mars 2008 23:54
maria_ skrev:

Jag har inte råd.

Annons