Har tänkt mig att ta några stenar vid ett tågspår då jag bor nära det. då är
min fråga är eller skulle det vara dåligt för ett Akvarium ! ?[B)]
Det går bra att ta lite sliperstenar till ett Akvarium ska nog inte vara precis skadligt bara att rengöra dem innan koka kanske lättare att smutsen och eventuellt farliga bakterier ramlar av så det är bara att tuta på;):DRobin_H skrev:Har tänkt mig att ta några stenar vid ett tågspår då jag bor nära det. då är
min fråga är eller skulle det vara dåligt för ett Akvarium ! ?[B)]
Det är vanliga krossade stenar som du hittar i en skog som dem sen lägger vid ett tågspår vad är skillnaden??batski skrev:Jag skulle verkligen inte stoppa ner stenar som har legat vid ett tågspår i ett akvarium. Stenar man hittar vid stranden eller i skogen brukar vara ok, men det finns även några sorters sten som läcker ut skadliga ämnen. Använd inga stenar som har en stark rostfärg. De kan innehålla farliga metaller.
Och kalkstenar ska man undvika i mjukvattensakvarier.
Nej Nej det lät inte så bra:)kanske[:o]Gaffel skrev:Nope! Nej! Stopp!
Har arbetat på banavdelningen i kristianstad under 3 år och jag skulle möjligen låta min värsta fiende slicka på den makadamen, utan att gå in närmare så har vi asbestdam från äldre(och nyare)bromsar, hydraulolja, smörjolja, kreosotrester(även om det är betongslipers), tungmetaller av alla de slag samt rester från senaste rundan med round-up..
Neonteror är känsliga än vad Kardinal tetror är,annars tycker jag att Kardinal lyser upp mer och har vackra färger.Bilden du visade var Neontetror:)Robin_H skrev:Vet ej vad jag ska ha för tetror. Skulle vilja ha några med starka färger. vet inte har hört att dom är mycket Känsliga tetror?.
Robin_H skrev:Vet ej vad jag ska ha för tetror. Skulle vilja ha några med starka färger. vet inte har hört att dom är mycket Känsliga tetror?.
som Batski skriver enligt Zoopet är Neontetran tåligare men av egen erfarenhet så tycker jag att Kardinalen är tåligare,beror mycket vad du köpt den och dem i sin tur har fått tag i dem gäller då främst neontetran hur den odlas i Europa vet inte riktigt hur det är med Kardinaltetran var det odlad främst.NIC skrev:(stene) -Har jag precis sagt fel?? Hur e d nu... Trodde att neontetra var tåligare än kardinal...?
Robin_H skrev:Ja det får bli Kardinal ser mycket bra utt på bilder man ser.
Robin_H skrev:Okej tack för det du menar då att det kan bli för mycket med två rör. vad kan hända om
det blir för mycket ljus
Robin_H skrev:hur ska man vetta vad för w m.m jag ska ha på röret eller rören ?.
batski skrev:En del fiskar trivs inte när det är för ljust eftersom de ursprungligen kommer från regnskogen där det är en massa träd. Men har man mycket växter och eventuellt flytväxter så minskar ljusmängden något.
Det behöver du inte ens tänka på. Välj ett rör med rätt längd och rätt ljus bara.