Har dom lekt??

#1 - 17 januari 2004 17:48
Hej!
Mina Kakadua lekte för en vecka sen och la romen i en kruka, men tyvärr så blev rommen uppäten av en mal (tror jag). Nu de senaste dagarna har jag inte sett min hona så mycket, och då såg jag att hon hade hittat ett nytt bo i en grop, under en rot. Hanen och honan håller på och skakar mycket för varandra. Kan dom ha lekt under roten? Undrar därför att honan är där hela tiden. Tycker också att det är konstigt att dom inte gjorde det i krukan som dom gjorde första gången.

Tacksam för svar.
#2 - 17 januari 2004 17:52
Kan ju va så att dom hittat en bättre plats nu. Den förra funkade ju inte så bra.

Mvh

Pontus
#3 - 17 januari 2004 18:08
Ursprungligen skickat av Deemer

Hej!

Mina Kakadua lekte för en vecka sen och la romen i en kruka, men tyvärr så blev rommen uppäten av en mal (tror jag). Nu de senaste dagarna har jag inte sett min hona så mycket, och då såg jag att hon hade hittat ett nytt bo i en grop, under en rot. Hanen och honan håller på och skakar mycket för varandra. Kan dom ha lekt under roten? Undrar därför att honan är där hela tiden. Tycker också att det är konstigt att dom inte gjorde det i krukan som dom gjorde första gången.

Tacksam för svar.

hur gör dom när dom leker min kakadua hanne öppna munnen jätte jätte mycket när han var precis brevid honan e det nån lek elr något? svara gärna!
#4 - 18 januari 2004 02:08
Håller dom på att skaka för varandra så har dom inte lekt än, men dom är på gång. Förmodligen håller honan på att gräva färdigt under roten o innan hon är nöjd lär det inte bli nån lek.
#5 - 18 januari 2004 09:15
Ursprungligen skickat av darkside

Håller dom på att skaka för varandra så har dom inte lekt än, men dom är på gång. Förmodligen håller honan på att gräva färdigt under roten o innan hon är nöjd lär det inte bli nån lek.

måste det vara en rot?för jag har bara två krukor och en lava sten går det bra också?
#6 - 18 januari 2004 16:24
//darkside
Tack, för det svaret!
Honan skakar mycket framför hanen, så det är väl nåt på gång :)

paletten//
De leker i grottor, så krukor är svinbra.
#7 - 18 januari 2004 18:04
[quote]Ursprungligen skickat av Deemer
//darkside
Tack, för det svaret!
Honan skakar mycket framför hanen, så det är väl nåt på gång :)

paletten//
De leker i grottor, så krukor är svinbra.
[/quot

ok jag vet att dom lägger romen i taket av "grottan" iaf!men tack ska du ha :D

Annons