[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har då ett fint 240l akvarium och var "klar" med det (allt var precis som jag ville, alla fiskar jag ville ha fanns i)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det var en tisdag då jag hade köpt den sista fisk som "fattades", den kvällen var det inget som helst konstigt med akvariumet.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Fast på torsdag så hade två Svärdbärare dött, men de var jätte gamla så jag brydde mig inte. Och det var så att jag hade de endas för min kusin gett dom till mig när han fick för många.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Men sedan på fredag dog ytterligen två men det var en palletciklid också (som var ung), så jag frågade en kille som hållit på länge med akvarium om det kunde vara nått med vattnet. Som ex. parasiter, han trodde att det nog var nått sådan.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Så jag först skulle behandla vattnet lite. Men när x-antal fiskar/algätare fortsatte dö efter helgen så fick jag så lov att göra ett stort vatten byte. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Då var det frid och fröjd hela tisdagen, ingen dog, men sen när jag for i väg på skolan ringde min mamma och sa att det blivit ström av brott två gånger. Och jag blev lite oroad för jag går i skolan långt bort tar minst en timme att ta sig hem om det finns bussar.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Vilket fall som hest så var ström av brottet inte mer än 3-4min, och jag trodde det var lugnt för mamma kunde ju fixa allt med pumparna. Men så ringer hon igen och säger att doppvärmaren har spruckit!! Och något grönt skum flöt om kring vid ytan. Och det luktade vidrigt. Hon gjort det yttersta hon kunde och jag tog första bussen hem för att hjälpa henne..[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Men vi kunde inte tömma ut allt vatten utan en ny doppvärmare så vi fick fara från k-fors till Sollefteå för att köpa en ny innan vi kunde åter igen göra ett enormt vatten byte. (det finns förståss ingen akvariaffär i k-fors)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nån timme när vi var klar dog x-antal fisk som visade samma symtom som innan, slö sen bara död.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Och jag gjorde hela veckan efter det vatten byten, så allt som kommit från droppvärmen skulle försvinna. Det var inte förr än två veckor efter doppvärman sprack dog den siste fisken.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Men jag har några tappra krigare kvar, vilket ger mig hopp att inte slänga ut akvariumet.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Min krigare:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]-En palletciklid.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]-Två shalarer.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]-Två bilbukar![/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][SIZE=4]Har nån varit med om nått sånt här?[/SIZE] [/FONT][/SIZE]