har begravt min oskar i dag :(

#1 - 27 november 2005 18:24
Fin dag jag har haft i dag. kom upp på morgonen lite stressad för jag skulle iväg på 50 års kalas. någon gång under morgonen hade en av mina påfågelciklider hoppat ut ur akvariumet som för övrigt bara går att göra på ett ställe där pumparna sitter.. hade torkat lite så den satt fast i golvet när jag skulle lyfta upp den och till min förvåning rörde hjälarna på sig ytterst lite så jag gav han en omgång fluval 404 utblås i munnen och såg att den andades.. höll på en timme om när jag var tvungen att åka en halvtimme försenad så kunde den röra på sidofenorna i alla fall.. trodde jag skulle få se den simma när jag kom hem lite senare men det sket sig.. lustigt att den fortfarande levde och höll ut ett tag till. hade torkat så mycket att fjällen satt kvar i golvet.. men nu är han begravd i landet utanför med lite adventsljus som brinner :) har bara en kvar nu och den har gömt sig bakom en växt och vägrar komma fram-- båda var en är ca 20 cm och fina kompisar.. hmm tipps använd täckglas över allt
#2 - 27 november 2005 18:34
Alltid lika tråkit:(

Annons