Hej! Gjorde det stora misstaget (inser jag nu) att använda bland annat glasrengöring till mitt akvarium. Det hade stått tomt länge och jag kunde inte råda bot på det med bara vatten, så nu är frågan...vad ska jag göra nu!? Vad är bästa sättet för mig att få bort allt medel som man eventuellt inte ser? (Det står forfarande tomt).:(
Hur stort är akvariet? Får du plats med det i badkaret på högkant? I så fall skulle du kunna ställa det där och spola noga med ljummet/varmt vatten i typ 10 minuter, en kvart. Det borde få bort allt.
Ja karet är över 300 liter så jag tvivlar på att jag kan göra som det sist nämnda, så jag får som Max B säger skölja och tömma så gott det går.
Tack för svaren och välkomnandet! Verkar vara ett trevligt ställe det här *ler*
Glasrengöring brukar ju dunsta bort rätt snabbt, men naturligtvis blir det lite kvar.
Brukar det inte lukta rätt starkt av amoniak av sånna där medel, den lär iaf dunsta bort rätt omgående.
Tror inte du behöver göra så mycket mer än att fylla upp och tömma ur en gång. Gör du det 2 gånger så är du med största sannorlikhet safe.