Hanen vibrerar...

#1 - 15 maj 2008 12:51
Här kommer en ny fråga angående segelfensmolly eftersom jag är ny på den fisken.

Hanen som går med två honor har börjat vibrera och släpper ner sjärten för att bli ståendes rakt upp med munnen för en kort stund. Är detta någon sjukdom eller är det saker de håller på med, inget fel på simblåsan skulle jag tro då den inte gör på detta vis på hela tiden, hade den haft fel på den så skulle den väl ha problem med att simma normalt för jämnan väl? Men då och då gör den denna grej.

Tacksam för svar återigen...
#2 - 15 maj 2008 13:28
Guppyn har ett liknande beteende. Den vibrerar och spärrar upp fenan för att imponera på honan innan parning.
#3 - 15 maj 2008 13:53
jaha tack xenOn alltid undrat varför mina guppys och muina endlers gör så :D
#4 - 15 maj 2008 14:21
XenOn skrev:
Guppyn har ett liknande beteende. Den vibrerar och spärrar upp fenan för att imponera på honan innan parning.

Tackar så mycket för svaret... blev orolig att det var något galet med honom.
#5 - 15 maj 2008 14:34
Hehe det är lugnt ;)
#6 - 16 maj 2008 15:10
Hade ni sett en svärdbärare cirkla kring honan så hade ni förstått att det var en liknande "parningsdans" ni bevittnade....:D
#7 - 19 maj 2008 19:51
Min stackars Gunnar med avsevärt förstorat gonopodium har försökt komma till ett tag nu..., och jag såg han "vibrera" ett par ggr idag, antog att det hade med det att göra men bra att få det bekräftat.
#8 - 20 maj 2008 14:09
NIC skrev:
Min stackars Gunnar med avsevärt förstorat gonopodium har försökt komma till ett tag nu..., och jag såg han "vibrera" ett par ggr idag, antog att det hade med det att göra men bra att få det bekräftat.

Snacka om sexfrustration.....:p och han kommer troligtvis ALDRIG få till det "på riktigt"....stackare!:D
#9 - 20 maj 2008 17:00
tummen skrev:
Snacka om sexfrustration.....:p och han kommer troligtvis ALDRIG få till det "på riktigt"....stackare!:D

Tycker synd om han... :(
#10 - 24 maj 2008 21:53
NIC skrev:
Tycker synd om han... :(

Nja, han får leva med det, en del föds blinda, han med för stor "schlong"....:)
#11 - 25 maj 2008 09:59
tummen skrev:
Nja, han får leva med det, en del föds blinda, han med för stor "schlong"....:)

Schlong... Hahahahahahahahaha!!!:D:D:D
Ja, storleken spelar visst roll... ;):p:D
#12 - 27 maj 2008 14:13
NIC skrev:
Schlong... Hahahahahahahahaha!!!:D:D:D

Ja, storleken spelar visst roll... ;):p:D

Ja man brukar ju säga det....:)

Annons