Handen på hjärtat...

#1 - 10 maj 2006 09:35
Brukar du surfa på Zoopet när du är på jobbet? Om jag lade ihop antal minutrar per dag som jag läser eller skriver inlägg så borde nog min lön reduceras en aning. :D
Kan liksom inte låta bli när man ändå kollar nåt annat på webben. Särskilt när man har nån urtråkig uppgift som dokumentation att göra. Zoopet blir extra intressant i såna lägen.

Brukar ni surfa när inte kolleger, kunder eller chefer ser på? Själv är jag nog hopplös och fixar alla mina privata ärenden på nätet, å då blir det av nån anledning dagstid. Det är då man kommer på att det ska göras.

Å andra sidan är jag väldigt effektiv och snabb när jag jobbar, men jag kunde som sagt prestera ännu mer om jag inte surfa hit i tid å otid.
#2 - 10 maj 2006 11:51
Ingen vågar väl besvara den här frågan rakt på sak kanske.
Men jag har märkt två saker.
Det blir oftast fler inlägg under lunch.
Och en del som tidgare varit mycket aktiva under arbetsstiden har ibland tystnat.....
#3 - 10 maj 2006 12:31
Intressant observation där. Men jag är faktist förvånad över tystnaden, vilket kanske är ett bevis på att de flesta jobbar som de ska, till skillnad från jag. :)

[quote=erikthur]Ingen vågar väl besvara den här frågan rakt på sak kanske.
Men jag har märkt två saker.
Det blir oftast fler inlägg under lunch.
Och en del som tidgare varit mycket aktiva under arbetsstiden har ibland tystnat.....[/quote]
#4 - 10 maj 2006 14:45
Har lite svårt att surfa på jobbet, är på olika ställen alltid.
Men det har hänt att man fått dötid över på jobb nånstans där dom haft en internetuppkopplad dator.
#5 - 10 maj 2006 18:36
Det är väl klart att man surfar på arbetstid? På fritiden har jag annat för mig.
#6 - 10 maj 2006 20:41
[QUOTE=Drabant]Det är väl klart att man surfar på arbetstid? På fritiden har jag annat för mig.[/QUOTE]
Kvällsarbetare ser man...
#7 - 10 maj 2006 20:49
[quote=erikthur]Kvällsarbetare ser man...[/quote]:D :D :D :D

Jag har inte tillgång till datorn på arbetstid så nej, kan ibland komma in på rasterna om det inte är någon annat som hunnit före...
#8 - 10 maj 2006 21:06
Nej, det är fullt upp med att ta hand om gamlingarna så nåt surfande blir det inte tal om.
#9 - 10 maj 2006 21:38
Jag tillhör också en surfande arbetare.. kan ibland tänka att jisses de kan ju faktiskt gå in och se var man har varit... //Då är det bara att återlämna lite lön,
#10 - 11 maj 2006 00:54
:pJag jobbar just nu ... eller nja inte just nu men om 2min när jag har kollat zoopet färdigt :p ...
#11 - 11 maj 2006 02:34
vågar ni verkligen skriva sånt här ;) finns ju dom som halvt om halvt fått sej en utskällning där dom nämt att dom sitter på jobbet och skriver :rolleyes:

de man ska tänka på också är att många kan va inne under arbetstid utan att arbetet blir lidande.
en som fått höra gnäll för han varit inne under arbetstid är y0da till exempel och hans arbete är att prata i telefon, mellan samtalen kan han till exempel komma in utan att missköta sitt jobb.
#12 - 11 maj 2006 04:14
Sen kan man faktiskt göra det på pauserna..
#13 - 11 maj 2006 15:24
Jag har inte tid för surfande på arbetstid. Försökte jag så skulle jag nog få "på moppo"! [B)]
Går på datortek halvtid och där kan det väl hända att man tar sig en "repa" på nätet.. :p [:o]
#14 - 11 maj 2006 19:25
jag sitter på jobbet nu och kan surfa när maskinen går haha
#15 - 11 maj 2006 19:29
[quote=Raven]vågar ni verkligen skriva sånt här ;) finns ju dom som halvt om halvt fått sej en utskällning där dom nämt att dom sitter på jobbet och skriver :rolleyes:

de man ska tänka på också är att många kan va inne under arbetstid utan att arbetet blir lidande.
en som fått höra gnäll för han varit inne under arbetstid är y0da till exempel och hans arbete är att prata i telefon, mellan samtalen kan han till exempel komma in utan att missköta sitt jobb.[/quote]
vad har y0da för kommentar:p eller han jobbar kanske
mvh janne
#16 - 11 maj 2006 20:01
Man måste ju kolla att jobbets lina funkar.. ;)
#17 - 11 maj 2006 22:01
[quote=janne dansk]vad har y0da för kommentar:p eller han jobbar kanske
mvh janne[/quote]

När jag tänker efter har jag inte sett honom härinne på länge... :confused:
#18 - 12 maj 2006 00:17
17/4 va han inloggad sist så du är inte ensam om att undra.
#19 - 12 maj 2006 16:41
Med handen på hjärtat kan jag faktiskt säga att jag aldrig surfat hit på jobbet. Finns nämligen ingen tillgång av datorer där ;)
#20 - 12 maj 2006 16:56
visade mina kolleger på jobb zoopets hem sida.Jag är vaktmästare på en skola så jag har inga onda aningar där inte
#21 - 12 maj 2006 17:06
ja har inte heller tiggång till dator på jobbet,, bara på dagarna inne på kontoret, men där sitter ju chefen, så de e nog inte så populärt o be han akta på sig så ja får surfa på zoopet :D
#22 - 12 maj 2006 18:45
[quote=Raven]17/4 va han inloggad sist så du är inte ensam om att undra.[/quote]

Han är helt enkelt ett slappt mähä!
hehe
Sött av er att undra :P. Har sanslöst mycket att göra på jobbet, så jag har inte haft tid till att sitta här. Lite komiskt egentligen när mitt namn dök upp när ni diskuterade motsatsen, hehe.
Jag är alive and kicking iaf, och snart avslutar jag mitt projekt så jag har mer tid att sitta här :). Fiskarna matas nästan dagligen med levande mygg och på måndag ska jag förhoppningsvis hämta ett 15-20 tal växter som jag beställt, så intresset ligger inte nere i alla fall :)
#23 - 12 maj 2006 19:05
[quote=y0da]Han är helt enkelt ett slappt mähä!
hehe[/quote]
bara du som kan svara på de :p
#24 - 12 maj 2006 19:16
hehe :D

Så vad har jag missat?
#25 - 12 maj 2006 19:52
ett å annat men bara sätta sej å läsa dom närmaste 12 timmarna ;)

Annons