Han vart uppäten!

#1 - 6 juli 2008 10:30
Igår kvart över tolv på natten så fick vi ett telefonsamtal. Det var jag som svarade. Den som ringde lät väldigt ung och bröt på nått annat språk. Hon frågade om min katt Sixten var bortsprungen. Nä svarade jag han var hemma för några dar sen. Okej för jag har hittat honom på min tomt. Jag undrade varför hon ringde mitt i natten för att min katt hade gått iväg. (Det är många som ringer eftersom han brukar gå väldigt långt, han har en ID-tub.) Hon svamlade på och frågade vart jag bodde. I Blackeberg svarade jag och hon sa att hon bodde i Hässelby strand. (Det är väldigt långt ifrån där jag bor, ca. 4 T-bane stationer) Hon sa nått om att hon hade Rottwailers. Det första jag kom att tänka på var att han var död. Frågade om han var död? Hon sa att hennes Rottweilers hade ätit upp honom. Hon lät jätteallvarlig. Jag sprang upp till mamma som redan hade lagt sig och skrek att dom hade ätit upp Sixten. När mamma började prata men tjejen i luren så la hon på.

Jag visste att jag inte skulle kunna sova själv så jag fick sova hos mamma. Jag låg hela tiden och tänkte på min lilla ullboll och om det gick snabbt eller om han fick lida, hur han såg ut, var det bara slamsor kvar utav honom?

Vid ca. tio i två så hörde jag hur det smällde till i kattluckan på nedervåningen, att det började plinga och sen nån som åt ur matskålen. Först trodde jag att jag inbillade mig men jag sa till mamma att det kanske var Sixten som kom hem. Vi gick ned och där satt det en liten smal röd ullboll och åt ur matskålen. Jag kunde inte tro att det var sant men det var Sixten. Han levde. Kollade på hans halsband och det var bara den övre delen kvar av ID-tuben.

Asså hur kan någon göra så!!!! Skoja om att en katt har blivit uppäten av en massa Rottwailers!!!!! Det var det hemskaste jag har varit med om i hela mitt liv!!!!!
#2 - 6 juli 2008 10:40
väldigt rått skämt faktiskt.. oförsvarligt..
#3 - 6 juli 2008 10:48
skojar du eller? det var hemskt...
#4 - 6 juli 2008 10:51
måste känts rätt kusligt att någon ringer den tiden på dygnet för att dra en sån historia....känns som om man gått över gränsen då....för vad som anses nomalt av de flesta
#5 - 6 juli 2008 11:08
mm vi tror att dom hittade hans andra halva på ID-tuben och ringde
#6 - 6 juli 2008 11:41
Sjukt ..... [:-20] .. [:(!] [:(!]

Går det inte spåra samtalet :confused:.

Jag hade helt klart försökt spåra samtalet och polisanmält händelsen. Inte för att polisen skulle göra nåt men får ni fram ett telenr så vet ni ju vem det var..

Huuuaa vad arg jag blir [:-115]
#7 - 6 juli 2008 11:55
mm vi funderar på att göra det och oxå skriva in till lokal tidningen så dom får skämmas och känna sig som riktigt dåliga personer eller nått sånt...
#8 - 6 juli 2008 12:14
Ring till polisen och anmäl det. De kommer antagligen inte kunna vidta någon åtgärd, men alla nummer från samtal som gjorts till eller från din telefon finns lagrade hos din teleleverantör. Det är dock bra att en anmälan finns ifall liknande fall dyker upp i framtiden, hos dig eller någon annan, från samma nummer. Du kan nog även ringa till teleleverantören och fråga om de kan få fram numret som ringde till dig mitt i natten.
#9 - 6 juli 2008 17:56
Mamma ska ringa telia och få våran samtalslista. Sen ska hon polisanmäla dom som gjorde det. :)
#10 - 6 juli 2008 18:15
Stackars dig, det är för jävligt att göra så!
Tur också att Sixten (ballt namn) kom hem.
Polisanmäl detta så kanske fler slipper uppleva en sån natt.
#11 - 6 juli 2008 18:49
Aa det är ett ballt namn och det passar honom så sur som han ser ut hela tiden :D Det var inte jag som kom på det utan hans förra ägare i Eskistuna. Annonsen hade legat ute in nästan 2 månader när jag lyckades övertala mamma att köpa katterna så skulle dom ha avlivat Sixten och Tusse. hon vart kär när hon såg bilden på annonen. Båda katterna ligger på strykbrädan på nystrykna svarta kläder (båda katterna är vita och oranga)
#12 - 6 juli 2008 18:50
Det var ett grymt skämt
#13 - 7 juli 2008 00:33
Tror ni verkligen polisen bryr sig om ett rått "skämt" om en katt? Jag är kattmänniska så ingen tar på fel sätt. Men dom bryr sig inte så värst i andra lite grövre saker kan man säga så kattskämtet kommer nog högt på deras lista.....
#14 - 7 juli 2008 00:46
En handling står alltid i relation till hur den påverkar mottagaren. Eftersom trådskaparen blev så rädd, upprörd och arg så är det absolut värt att anmäla. Folk har blivit anmälda, gripna, häktade, åtalade och dömda för mindre.
#15 - 7 juli 2008 01:01
Prova kan man och vem vet rätt människa kan råka svara när man ringer.
#16 - 7 juli 2008 08:42
Ytterligare en anmälan mot en sådan här person kan göra att polis eller socialen ingriper.
Jag tror inte heller att polisen rycker ut med blåljus, men man ska inte vara uppgiven heller...
#17 - 7 juli 2008 09:10
Jag tycker det är viktigt att polisanmäla sådana händelser eftersom det är ett sätt att säga att detta inte är OK.
Visst busringer barn/ungdomar (visserligen sk vuxna oxå) ibland men det finns vissa saker som man inte skämtar om.

Att gå ut i tidningen är oxå ett bra sätt. Och då kan även andra djurägare varnas för dessa busringare.
#18 - 7 juli 2008 10:15
mamma ringde till telia och bad om att få våran samtalslista och ve ni vad dom tog betalt för det? 600kr [B)][xx(]:eek: dom måste vara galna men mamma sa att det är värt det.
#19 - 7 juli 2008 11:03
Naugthy skrev:
mamma ringde till telia och bad om att få våran samtalslista och ve ni vad dom tog betalt för det? 600kr [B)][xx(]:eek: dom måste vara galna men mamma sa att det är värt det.

:eek: Hoppas verkligen ni hittar ut vem det var [:o]
#20 - 7 juli 2008 11:22
Ska du absolut rapportera till polisen...
Usch... Så lågt.
#21 - 7 juli 2008 22:44
Bra mamma du har som tar detta.
Tror också att det är smart att gå ut i tidningen.
#22 - 8 juli 2008 07:39
ägaren till rottweillerna kanske verkligen trodde hennes hundar ätit upp stackars Sixten. Hon hittade kanske nedre delen av tuben med adressen( av erfarenhet vet jag att de skruvar upp sig själva med tiden) och la ihop två och två och fick det turligt nog till fem. Gott att Sixten klarade sig.
#23 - 8 juli 2008 09:39
mm men då borde hon ha ringt dagen efter och sagt att vi kunde komma dit eller nått faktiskt. och så kunde hon bara ha hittat på att hon hade rottwailers
#24 - 8 juli 2008 10:18
Säger bara, skönt att de inte gjorde Sixten illa när de tog hans ID-lapp.. Sådana människor som gör en sådan sak måste ju sakna nåt viktigt i nån del av hjärnan.

Har hört så mycket om barn/ungdomar som försöker skära av svansen med glasskärvor eller på ett eller annat sätt försökt göra djur illa :(.
Även vuxna gör sådant, tyvärr. Det fick min sambo erfara på väg till skolan en gång för länge sen då en kattkälling satt och lekte vid trottoarkanten. En vuxen människa siktade mot kattkällingen och körde tom över på fel sida för att krossa källingen mot kantstenen på trottoaren. Sambon var helt knäckt efter detta och hade denna bild på näthinnan länge efter. Och Gud nåde om han hade fått tag i den som gjorde det. Då hade han nog fortfarande suttit inne nu.

Sjuka människor finns och tyvärr är de alldeles för många :(
#25 - 8 juli 2008 10:28
usch va hemskt[:-28] dog den?
#26 - 8 juli 2008 10:38
Naugthy skrev:
usch va hemskt[:-28] dog den?

Kattungen låg och skakade så en modig klasskamrat fick avliva den om jag minns rätt. Katten blev krossad mellan däcket och trottoarkanten så den hade inte en schans, tyvärr.

Annons