Han anfaller mej!

#1 - 5 april 2008 10:42
skulle ta och ändra några stenar i karet eftersom en av mina Lombardoi hanar hade grävt något otroligt så de såg lite ostabilt ut. Men så fort jag närmar mej hans stenar anfaller han mej! haha:D
#2 - 5 april 2008 12:52
hehe.. vissa fiskar är väldigt kaxiga :D
#3 - 5 april 2008 13:11
ja verkligen, han har sin hörna och där är de ingen annan som ska vara, förutom två små yngel! dom jagar han minsan inte bort :)
#4 - 6 april 2008 10:19
kanske har yngel där under?
#5 - 8 april 2008 08:11
nike83 skrev:
kanske har yngel där under?

jo han har ju de, men de är inte av hans sort! de är hongi yngel!:D
#6 - 8 april 2008 08:30
[COLOR=#ff0000]Ja, fiskarna e ena roliga varelser. Mina svarta scalarer anfaller oxå numera, har aldrig gjort det förut men har precis färgat ut så kanske det beror på det. Brukar mata min Gibbiceps direkt ur handen men scalarerna blir helt tossiga så Gibbisen får kämpa för att komma fram. [/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Kul att han skyddar hongiyngel... [/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Har förresten bott i Simrishamn förut, en mkt trevlig pärla! [:-174][/COLOR]

[COLOR=#ff0000]/Eva[/COLOR]
#7 - 8 april 2008 09:14
EvaPeva skrev:
[COLOR=#ff0000]Ja, fiskarna e ena roliga varelser. Mina svarta scalarer anfaller oxå numera, har aldrig gjort det förut men har precis färgat ut så kanske det beror på det. Brukar mata min Gibbiceps direkt ur handen men scalarerna blir helt tossiga så Gibbisen får kämpa för att komma fram. [/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Kul att han skyddar hongiyngel... [/COLOR]

[COLOR=#ff0000]Har förresten bott i Simrishamn förut, en mkt trevlig pärla! [:-174][/COLOR]

[COLOR=#ff0000]/Eva[/COLOR]

haha ja de är så skoj för man kan riktigt se sån personlighet vissa fiskar har!:p

Här är mkt fint på sommarn, vintern går att diskutera hihi
lite synd att den lokala fiskhandlarn inte har så stort utbud bara:(
#8 - 8 april 2008 09:55
Jo, vintern var jobbigt blåsig! & min dotter var & kolla på betbåten med dagis sen fick jag gå dit varenda dag, var ett himla liv annars :-)

Vad jag minns så var det inte bara utbudet som var lite kasst utan även hållningen generellt. Men minnet sviker ibland så jag kan ha fel... :-)

/Eva
#9 - 9 april 2008 07:03
EvaPeva skrev:
Jo, vintern var jobbigt blåsig! & min dotter var & kolla på betbåten med dagis sen fick jag gå dit varenda dag, var ett himla liv annars :-)

Vad jag minns så var det inte bara utbudet som var lite kasst utan även hållningen generellt. Men minnet sviker ibland så jag kan ha fel... :-)

/Eva

när jag starta upp mitt akvarium (visste mkt lite om malawi) och köpte in olika sorters fiskar och fick "information" av personalen så visade det sej att det var inte mkt som stämde. Har två olika sorters hanar som inte har några honor. De visade sej att dom hade inte några honor till dom.

Sen skulle dom försöka sälja en annan sorts hane, som hona till en av hanarna jag köpte.

så tur att zoppet finns! :)
#10 - 9 april 2008 07:09
Blohme skrev:

så tur att zoppet finns! :)

Håller helt & fullt med! Man lär sig varje dag här. Lönar sig kanske att åka till Malmö, eller Krstd för dig då? Kolla in tråden "zoopet klubbsyd", kanske e nåt för dig? Vi ska träffas på söndag. å in där & läs mer vet ja! :p

/Eva
#11 - 9 april 2008 07:11
EvaPeva skrev:
å in där & läs mer vet ja! :p

/Eva

ska se efter, tack för tipset:)

Annons