Halmstadbor - var köper ni fisk?

#1 - 3 september 2003 16:18
Hejsan alla!
Jag ska köpa lite nya fiskar framöver och jag undrar var ni i och omkring Halmstad handlar...
Jag är så trött på affärer med dåligt skötta fiskar!
Så...har ni någon favoritaffär som inte ligger alltför långt bort?

/muppins
#2 - 3 september 2003 16:42
Om du har råd så kolla på Åleds akvarie
#3 - 3 september 2003 16:46
Åled var ordet...
#4 - 3 september 2003 16:46
Mmmm...jag har varit där ett par gånger.
Varav en gång då det inte var öppet...men jag fick komma in ändå på en liten rundvandring. [:)]

/muppins
#5 - 3 september 2003 16:54
Jo Åled e väl lite dyrare än de flesta men de har ju en outstanding kvalite på sina fiskar o prylar, sen så kan de ju verkligen sina saker...
#6 - 3 september 2003 17:18
Ja...jag fick ett väldigt bra intryck av den affären.
Såg inte en enda sjuk fisk...faktiskt. Alla fiskarna såg väldigt bra ut och hade klara fina färger, vilket är ganska ovanligt i affärer eftersom förutsättningarna för fisken kanske inte alltid är de bästa.
Trevlig personal också. Stod länge och pratade med mig både den dagen de inte hade öppet och dagen efter en bra stund efter stängningsdags.
Bra att fler personer har samma erfarenheter från den affären då...
[:)]
Dock en aning dyrt som påpekades. Men jag betalar hellre lite extra om jag får fisk med bra kvalité än köper en halvtaskig fisk billigt.

/muppins
#7 - 6 september 2003 17:25
Jag rekomenderar också Åleds akvarium..
var där senast i dag och jag fick massa hjälp av deras kunniga personal.

Deras fiskar och akvarium ser verkligen fräscha ut, och tycker att den kunskapen óch servicen man får kan vara värt lite dyrare fisk. dessutom tycker jag inte att deras priser är så mkt högre än andra affärer i hstd, men det beror kanske på vad man söker för fisk.

dessutom känns det tryggt tycker jag att dom har egen karantär och så.

sen har dom ju stort sortiment också.

har man inte tillgång till bil så man kan ta sig till åled, tycker jag söndrums akvarieaffär också funkar. Eller akvarieshopen vid nyatorp.

/K

Annons