Ja, det är ju det jag säger men djursjukhuset o djuraffären säger att det inte stämmer. Ska jag testa pH-värdet eller finns det mer saker man kan kolla? Ja, nu har pumpen ju slutat att fungera så att det kommer luftbubblor när den sitter med pipen under vattnet men det kommer syre när den är ovanför vattnet. Eller menar du om pumpen är stark nog eller nå? Den är stark nog för att få växterna i närheten att svaja. Jag vet inte vad det är för pump, akvariet o tillbehören är köpta begagnade så jag har ingen låda. Ska jag sätta pumpen ovanför vattnet igen så att det kommer syre? Då simmar alla fiskar runt som de alltid har gjort. Jag la i två syretabletter som ska syresätta sammanlagt 20 l vatten, har 54 liters, bara för att kolla om det hjälpte men det gjorde nog inte det för de är fortfarande vid ytan. Dock bara guppysarna o någon enstaka leoparddanio då o då. Jag vet ju inte om de simmar runt som vanligt när pumpen är uppe för att de är rädda men det tror jag ju inte eftersom att de simmar fram till den. Leoparddaniorna brukar simma in i strömmen så att de flyger iväg o leka på så sätt. i djuraffären testade hon så att den fungerade, att det pumpade bra med vatten, o hon sa att den pumpade starkt med vatten. Hon sa också att pumpen ska sitta så långt ner mot botten som möjligt men jag fick ingen förklaring till varför pumpen har slutat pumpa "luft". Det är alltså en slang som är kopplad till pumpen som leder till utsidan o hon sa att jag bara behöver ha den om jag har diskusar eller fiskar som behöver mycket värme då det kommer mer syre då så hon sa att jag inte skulle ha den i pumpen utan bara sätta den nära botten.