Hålla tempen...

#1 - 22 oktober 2003 17:15
Hur ska jag göra för att hålla tempen på 25 grader i flaskan med mesken? Jag läste att man skulle utnyttja akvariumvattnets värme, men jag förstår inte hur...
Tacksam för alla svar som vanligt, och hoppas att mitt försök kommer att lyckas...
#2 - 22 oktober 2003 17:18
Oj, det har jag inte tänkt på. Men oftast så ligger ju rumstemperaturen mellan 20-25 grader. Kommer inte på annat sätt att utnyttja vattnets värme än att lägga ner flaskan. Men det är ju fult! Jag har min i rumstemp och det bubblar på bra. Testa det först, och ta hand om problemet om det dyker upp =)
#3 - 22 oktober 2003 18:06
sätt den i en hink med vatten & stoppa i en doppvärmare..
#4 - 22 oktober 2003 19:12
K, tänkte inte på rumstempen! Jag läste det under rubriken hembränt på hjortgatanszoo
#5 - 22 oktober 2003 20:47
Ursprungligen skickat av malawi´n

Hur ska jag göra för att hålla tempen på 25 grader i flaskan med mesken? Jag läste att man skulle utnyttja akvariumvattnets värme, men jag förstår inte hur...

Tacksam för alla svar som vanligt, och hoppas att mitt försök kommer att lyckas...

Hmm.. Jag vet inte riktigt om jag har fattat det rätt. Vet inte riktigt vad mesk är, men som jag förstod det här med att man ska utnyttja akvarietvattnets värme, så betyder väl det att man ska ha den i akvarievattnet? Har säkert fel, o e säkert inne på helt fel område.

Annons