Hallå admins!

#1 - 3 december 2003 00:34
Tack för en fantastisk sida och ett jättebra forum!
Snabbt, felfritt, pedagogiskt och informativt. Kan det bli bättre?

Har dock några tips på vad ni kan göra för att förbättra just köp och sälj/annonsbörsen.

Gör sökbart på län och inte bara stad. Om jag vill köpa något i mitt relativa närområde så skulle det underlätta betydligt om jag slapp sitta och skriva in alla städer jag kan tänka mig att åka till.

MVH, Susanne
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 3 december 2003 07:39
Hej och tack för berömmet,
Vi kommer att gå igenom sidan i början av nästa år och då kommer antagligen den funktionen som du efterlyser att komma med.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 3 december 2003 10:11
Då vill jag också passa på att tacka för en KANONsida och komma med ett litet önskemål! :)
När man sökt efter fiskar eller växter vore det fint om själva söksidan "hängde med" till resultatsidan, så man slipper trycka bakåt tre ggr när man kollat på en fisk och vill göra en ny sökning.
Litet problem, dock jobbigt för en som sitter med en slö dator/uppkoppling.

Mvh. Martin
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 3 december 2003 10:17
När man sökt efter fiskar eller växter vore det fint om själva söksidan "hängde med" till resultatsidan, så man slipper trycka bakåt tre ggr när man kollat på en fisk.

Förstår inte riktigt vad du menar - söksidan är ju i sig en hel sida och den kan ju inte få plast bredvid resultatsidan.
Sedan handlar det ju bara om att klicka bakåt ett steg om man vill gå tillbaka till söksidan och denna sida innehåller ju heller inte några foton så den bör kunna laddas upp snabbt.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#5 - 3 december 2003 10:27
Min tanke var att när man sökt och har resultatsidan framme är allt man behöver göra att scrolla för att komma till "söksidan"...
Dvs hela sidan med "skriv ditt sökord" och menyerna där man väljer kontinent osv är kvar även efter man sökt, som tex på google, där sökfältet alltid ligger högst upp.
Komprende? [;)]

Mvh. Martin
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 3 december 2003 10:39
Det skulle bli en himla massa scrollande speciellt om man får upp många sökresultat. Det går garanterat snabbare att klicka på bakåt-ikonen än att scrolla ner till söksidan.
Att söksidan skulle ligga överst på resultatsidan som på google skulle innebära att man varenda gång först fick scrolla förbi hela söksidan (som är lång) innan man kom till resultatsidan. Att dte funkar på goggle beror på att de bara har en sökfunktion på ord - inte som här på olika kombinationer.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#7 - 3 december 2003 10:45
men om man vill söka en gång till går det ju rätt snabbt att bara klicka på "fiskar" ?
(inte för att jag brukar komma ihåg det när jag skall söka men i alla fall... )
#8 - 3 december 2003 11:27
Något jag saknar är att andra arter som nämns i en artbeskrivning inte är klick-bara. Som det är nu får man kopiera namnet klicka bakåt och göra en ny sökning. Funktionen vore bra både för växter och fiskar. Desutom skulle en lista på andra arter i samma släkte sitta fint på artbeskrivningssidan.

Trots avsaknad av detta en mycket bra sida!

#9 - 3 december 2003 20:00
Jag har lärt mig så himla mycket på den här sidan.

Min lilla sypunkt som jag kommer på här och nu:
Ta bort "Återställ"-knappen när man skriver ett inlägg. Om man av misstag kommer åt den så är inlägget puts väck. Om ni absolut måste ha en sån knapp tycker jag ni ska göra en egen i javascript så man kan ångra också.
#10 - 5 december 2003 20:58
Hej Heljis och alla!
Ett litet tips för att slippa backa tillbaka är att starta ett nytt fönster N+shift. Då har du ju hela tiden söksidan uppe och kan starta fler länkar medans andra laddas.
Det är väldigt smidigt och man behöver aldrig backa mer!
#11 - 5 december 2003 21:20
<font color="red">Jag tycker ni ska skriva alla era funderingar i "Tipset tävlingen", då har ni även chans att vinna på idén!</font id="red">
#12 - 5 december 2003 21:31
Jag kom på att mitt tips bara funkar när man trycker på länkar, men inte när man skriver manuellt i sökrutan i tex fiskarkivet.

Annons