Tänkte eftersom det var djurmagasiner lär det ju knappast varit något ovanligt exotiskt liksom...
roosterboy skrev:NÅGRA silverhajar i ett 120liters?
gött, måste köpa en blåval till min 222a.
hannesc skrev:håller med patrik här. finns nog inga "hajar" som man kan ha till 250L
de flesta här har sett skräckexempel på paroon hajar i typ 80L kar. när de behöver ellt kar på flera tusen liter och egentligen inte bör säljas som akvariefisk
btw visste ni att när ni äter fisk på¨restaurang o det är pangasius-file så är det paroonhaj. ;)
Sophia_ skrev:I en zooaffär i Nordstan (arken??) säljer de silverhajar och påstår att de passar i 80 liter!!! :mad: Jag fotade till och med skylten men jag kan inte lädda upp bilder mitt gold har visst gått ut.
Nej alltså jag VET vad jag INTE ska ha i mitt kar i längdväg, det är liksom därför jag frågar. Ska till Gbg idag kanske hinner förbi Herkules om de har öppet! [:-17]
HenkeP skrev:Tror till och med att han hade två.. En i hörnkaret å en inne i det bakre rummet med alla ciklider.. ;)
hannesc skrev:gillar ironin tuppen.
jimmi du ska inte ha silverhaj i 120L. de behöver 250L minst
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=266&SOK=1
varför inte då?? på djurmagazinet här i jkpg tar vi hem massa exotiskt o spännande. vad sägs om en tigergädda kanske? vi matar han med levande guppy. blir 70 cm.
alla djurmagazin är inte likadana. det är djuraffärer som gått samman under ett o samma namn. så här i jönköping är akvariedelen jättestor o med kunnigt folk medans i vissa andra städer har de inte alls koll på grejjerna. tyvärr.
så jag håller inte alls med dig om att djurmagazinet inte har exotiska fiskar. beror helt poå vilket DM man går till
Animaniac skrev:Han hade två i hörnkaret också, men den ena var borta förra gången jag var där. Han sa att han faktiskt hade köpare till dem. De var väl nå´n halvmeter, och med tanke på att de kan bli 2-3 meter så...