Haft yngel i 5måndar nu....

#1 - 7 november 2006 22:28
Mina yngel från c.a 5 månader är fortfarande inte vuxna. De mår bra och simmar men de liksom är fortfarande c.a 1/5 av föräldrarnas storlek.. matade dem i början 4 ggr men har inte haft tid att mata dem 4 ggr (pga av studier) så jag matar dem 2 ggr om dan i stället. Mina minsta yngel c.a 4 månader är också fortfarande pyttesmå och inte lika stora som mina nuvarand stora va efter 4 månader.

Hur lång tid tar de för dem att uppnå ett vuxet stadium?
#2 - 8 november 2006 00:13
Olika arter växer olika snabbt, så det vore lättare att svara om du sade vilken art du har... :-)

/Matsvin.
#3 - 8 november 2006 00:42
eftersom tråden ligger under kategorin "levandefödare" så borde de ju vara guppy, platy svärtbärare eller molly eller så, och dom växer ganska likt tycker jag ;)

men på 5 månader är dom nog inte fullvuxna.

vad matar du med?
#4 - 8 november 2006 19:17
eftersom tråden ligger under kategorin "levandefödare" så borde de ju vara guppy, platy svärtbärare eller molly eller så, och dom växer ganska likt tycker jag ;)

men på 5 månader är dom nog inte fullvuxna.

vad matar du med?

Förlåt, glömde säga att det är frågan om arten platy.
Jag mater varierande, pellets som jag filar ner, torkfoder (alger + daphnia) som jag smulare till dem (smular i ett hörnt så det blir pulveraktigt)

Matar varierande (2-3 ggr per dag), kan liksom inte komma hem (åka 1 h hem och 1 h tillbacks) bara för att mata
#5 - 9 november 2006 11:31
Du matar dem inte för lite? Jag har ett kar med lite många yngel i så det undermatar jag och då växer de klart långsammare.
#6 - 9 november 2006 18:09
börja mata med nykläckt artemia så ska du se att de växer mycket fortare. det är det bästa de kan växa upp på...brukade själv mata 2-3 gånger per dag och då växte de ganska fort :)

//kim

Annons