Hacker?

#1 - 6 oktober 2003 18:03
Är det någon mer än jag som ser en annons för erotiskanoveller.nu på zoopets första sida?
#2 - 6 oktober 2003 18:05
Nej. Den bilden ligger i din dator.
#3 - 6 oktober 2003 18:10
<font color="red">Jag har :

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14165</font id="red">
#4 - 6 oktober 2003 18:10
Ursprungligen skickat av mrsonk

Nej. Den bilden ligger i din dator.

Men jag har fått upp samma bild jag me! Och jag har inte sett den bannern för!? Testade innan att tömma min temp katalog...fick upp den ändå?
#5 - 6 oktober 2003 18:18
Okej. Jag ser inget i alla fall.
#6 - 6 oktober 2003 18:19
<font color="red">Oscar jag har bara sett den en enda gång av flera miljoner besök :D</font id="red">
#7 - 6 oktober 2003 19:29
Den bilden som var utbytt har jag gett namnet siffra.jpg vilket är vanlig namngivning. Har efter detta kolla igenom alla bilder på servern och ingen matchar ovanstående.
#8 - 6 oktober 2003 20:02
Det går inte att få upp egenskaper för bannern (erotiskanoveller.nu)utan den lägger sig ovanpå en vanlig bild. Fick just upp den i tråden "HJÄÄÄLP! Är den sjuk?" i Hajen 89:s svar... kollade egenskaperna och där ska det ligga följande bild: http://www.zoopet.com/akvarium/forum/extra_smilie_diskus2.gif

Det är ju en smiley! Trycker jag på länken här ovan så får jag upp den eländiga bannern!
#9 - 6 oktober 2003 21:05
Det låter som att ni har installerat Kazaa eller har fått in detta "reklamvirus" på nått annat vis. Det är helt enkelt ett datorvirus som byter ut bilder till reklambanners på webbsidor man surfar på och den kan även öppna popups lite då och då med reklam. Det finns program som rensar datorn på dessa "virus" som tex adaware tror jag det hette. Sök på google efter det.
#10 - 6 oktober 2003 21:07
Inget kazaa för min del... inga popups som öppnas heller för jag har Spy Sweeper - betydligt bättre än Adaware.
#11 - 6 oktober 2003 22:01
Jag har varit med om samma sak. Fått upp en sexsite under ett växtnamn.
#12 - 6 oktober 2003 22:11
Adaware är ett riktigt bra program men inte helt specifierat att lösa denna typ av problem däremot om man har fått viruset via en site kan det vara bra med safe track eller något i den stilen ett bra program som plockar bort alla "spår" och rensar bort små filer och temp filer osv !Finns ruskigt mycket bra sånna program om man söker på internet erasers och alla ni som kör utan brandvägg om nån nu gör det ! Ni måste i princip ha något sådant om ni annars gör tex bankaffärer via internet då ligger infon kvar eller om ni pysslar med nåt annat hemligt =)
#13 - 7 oktober 2003 10:18
Jag har inga problem alls med olika banners för diverse sexsiter. Har varken Kazza eller Adaware heller. Brandvägg har jag funderat på, virusprogram känns kanske iofs bra, men har inte orkat skaffa.. Säger inte att alla dörrar är öppna på min dator, men tydligen lyckas jag klara mig.. =))
#14 - 16 oktober 2003 19:38
Om någon får upp en porrbild i framtiden skulle jag vilja att ni gör följande:

1/ Högerklicka på porrbilden och välj egenskaper
2/ Tryck på knappen printscreen
3/ Klistra in bilden i ett brev till mig

Skicka till christian@zoopet.com

Det skulle hjälpa mig i felsökningen.
#15 - 16 oktober 2003 20:14
Det verkar rejält skummt!!
Har aldrig varit med om detta...
Har ni besökt någon annan sida med denna bilden kan det vara den som ligger i temporära internetfiler...
#16 - 16 oktober 2003 21:49
Kan inte svära på ett nej eftersom sonens kompisar lånar min dator när de miniLANar här... får kolla igenom tempfilerna...
Har inte fått upp bannern fler gånger sen jag skrev sist, men skulle det hända igen så får Christian ett mail som önskat ;O)
#17 - 18 oktober 2003 15:42
Nu fick jag åsså se den :)
#18 - 18 oktober 2003 15:46
Jag klickade på den för att se var jag skulle hamna jag hamnade på zoopets första sida.
Nåt skumt är det.
Har rensat alla temp filer och sånt så..
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 20 oktober 2003 07:56
Nu fick jag åsså se den

Gjorde du som Christian skrev?

"Om någon får upp en porrbild i framtiden skulle jag vilja att ni gör följande:
1/ Högerklicka på porrbilden och välj egenskaper
2/ Tryck på knappen printscreen
3/ Klistra in bilden i ett brev till mig
Skicka till christian@zoopet.com"

Enda chansen för oss att kunna lösa problemet är att ni följer Christians beskrivning.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#20 - 20 oktober 2003 12:17
Japp, har skickat info till Christian

Annons