ha ihanden?

#1 - 28 november 2006 13:42
sorry att ja öppnar nya trådar men ja har sett på bilder att folk har dvärgklogroder ihänderna hur gör man för att inte skrämma dem? ja hade tänkt och sätta ner handen och lägga mat iden och stå stilla då kanske dom simmar och äter ur handen? det är dvärgklogroder ja talar om!:D
#2 - 2 december 2006 04:28
Jag kan som sagt inget om grodor, men är djur trygga så kan man vänja dem försiktigt.. jag har haft fiskar jag ofta matar med handen o de var vana vid att jag hade handen i akvariet. Jag matar mkt med slang med hårt plaströr i slutet... detta lär sig fiskarna snabbt o då slangen kommer ner i akvariet så kommer de direkt o står mest o gapar.. Men för varken fiskar eller grodor är det naturligt med närkontakt med människor på det viset.. men det jag funderar på med grodor är om deras slemhinna kanske är känslig ?
#3 - 2 december 2006 12:49
Om dom simmar i vattnet och äter ur handen är ingen fara, då vet man ju att dom verkligen får i sig mat. Men annars är grodor inga "keldjur" med tanke på huden. Paddor är tåligare men dom mår oxå bäst av att inte plockas med.
#4 - 4 december 2006 15:22
ja tänkte på att ha handen i vattnet för ja skulle fixa ordning en växt och då simma den ena grodan fram och bet på min hand^^
#5 - 5 december 2006 03:45
Så bra Eriahl berättad det där så man vet.. men är han framme o hälsar så är han väl nyfiken på vad du är för en stor groda marcus[:-23] :D
#6 - 5 december 2006 15:57
hehe japp maxrobban dom undrar vad min katt är för nåt också hehe^^
#7 - 8 december 2006 07:08
Om man vill ha "tama" grodor så ska man hällst köpa de dom unga. Ju mindre de är, åldern altså, destu lättare är det att då dem "tama". Börja att stå på avstånd när de äter och gå närmare efter varje gång du matar dem. Ta upp groderna några gånger i veckan,fukta dina händer först, ovh ha de uppe under 5min.

Annons