vem är akvaristen? du eller han?
Var det inte så att du gav det till honom på den stora dagen?
Några riktlinjer lyssnar han väl på?
Min sambo lyckades faktiskt att rengöra filtret helt själv:)
Blev riktigt stolt på honom;)
jag har sagt blankt nej till akvarium i tre år.
nu för ett halvår sedan bestämde jag mig för att börja läsa på och sätta ihop en egen bok till honom med allt man behöver veta och förslag på olika fiskar som kan gå ihop.
han fyller år i oktober.
helt plötsligt dök det perfekta karet upp. 375 liters med eheim innerfilter och ytterfilter. med fiskar i. jag var tvungen till att berätta för honom om mina planer. något missförstånd måste ha blivit för jag skulle hämta karet fattade jag det som på fredagen med någon annan fick köpa det på torsdagen. nästa kar var ett 400 liters som jag frågade en gång extra om det verkligen var mitt eftersom jag inte ville bli lurad igen och allt var klart.
senare såldes det också till någon annan. i all desperation köpte jag detta karet för 2000 till honom.
så egentligen är det ju han som är akvaristen. men jag blev ju ganska biten på det också. :D
men jag menar vi har tre katter hemma två är mina och en är hans men antalet gånger han tömmer lådan går att räkna i antalet fingrar i armhålan.
han lyssnar lite bättre nu efter att några fiskar har dött. jag varnade för detta men ändå är där såpass många fiskar i ett nystartat akvarium.
problemet är att jag måste veta allt om vad jag sysslar med.
jag lär mig nya saker om mina katter dagligen.
jag menar, man köper ju inte en hund utan att veta vad som krävs för att sköta den.
varför då göra det med ett akvarium?