Gurami + Paletter?

#1 - 12 oktober 2006 21:38
Är det nån som vet om man kan blanda gurami och paletter i samma akvarium. Har ett på 160L där det för tillfället bor ett palettpar, 2 st vändmalar (som aldrig syns!) och 6 st guppysar. Första dagarna gick paletthonan hårt åt på guppyhanarna men nu har alla parter lugnat ner sig. Inser ju nu att det kanske inte var så smart att skaffa guppysar. Iaf, har sett jättefina "pärlemogurami" (antar att det är en framavlad färg av blågurami?!). Skulle vilja ha ett fiskpar till. Går det tror ni eller blir det bråk? Tips på nått litet stim tas oxå emot tacksam :).
#2 - 12 oktober 2006 23:02
Jag är rädd för att guramina får det jobbigt med paletterna när dessa börjar leka.
#3 - 13 oktober 2006 13:56
Jag har haft paletter och dvärggurami.. Gick tills dom där ****** paletterna började leka och gjorde uppror i hela akvariumet.....
#4 - 15 oktober 2006 19:23
Nähäpp..

Heheh..okej då vet jag. Paletter verkar köra med falsk marknadsföring. Inte alls så snälla som "alla" säger. :( Några tips på andra firrar?
#5 - 15 oktober 2006 19:35
hejsan

jag har haft paletter och gurami ihop i mitt 160 liter och det gick hur bra som helst hos mig, även när de hade yngel (paletterna) så gick det bra.......eller så hade jag kanske ett par snälla paletter.................men jag håller med de andra att du ska stunta i att skaffa guramisar till ditt akvarium i falll dina paletter får ungar och kanske börjar terroriserar i ditt akvarium

MVH Macke_fisk

Annons