guppysar

#1 - 3 december 2005 17:28
hejsan jag undrar hur lång tid de tar innan min guppy honon får ungar hon är jätte stor + att hon är svart dom i djuraffären sa att dom skulle komma snart men jag undrar oxå föder dom levande elle lägger dom ägg som hanen "sprutar" på?
#2 - 3 december 2005 17:50
Guppys föder levande ungar och troligtvis är det inte lång tid kvar. Problemet med att få se de små är väl att de rätt snabbt kan bli uppmumsade av föräldrar och andra fiskar såvida de inte har någonstans att gömma sig. (javamossa etc.)

/J
#3 - 3 december 2005 17:51
Hej!

Guppysar föder levande ungar, det bästa man kan göra när de ska få ungar är att låta de vara. Men då är det inte 100 procents chans att de överlever ;)

Men om man vill att de ska få större chans så kan man sätta honan i ett yngelkar innan födseln och ta honan därifrån när ungarna kommit...
Sedan kan man mata ynglerna med krossad flingfoder eller speciellt yngelfoder.

Det finns mycket i forumet om guppy yngel, sök bara. :D

Lycka till!

//Guppyz12
#4 - 4 december 2005 09:35
Bara så du vet så simmar alla guppy yngel till ytan och håller till där.
#5 - 4 december 2005 10:25
tack

okej tack så mycket för alla bra svar!
#6 - 5 december 2005 10:15
undrar....

jag undrar hur en doppvärmare fungerar + att jag undrar hur kallt guppysar kan ha det?! hur kallt blir de utan en doppvärmare?

och vad kostar en doppvärmare?
#7 - 5 december 2005 18:19
Dom kan väll ha ner till 20C Men rekomenderar 25C För fiskarna . Yngeln kommer att växa sakta och kommer att bli sjuka om dom har runt 20-22C . En doppvärmare på 25Watt kostar runt 100kr ,50Watt runt 200kr.

Annons