guppys + mina fiskar?

#1 - 30 juli 2003 18:04
Hejsan alla glada. Jag har nu funderat länge på att skaffa guppys i mitt 90 liters akvarium. Men jag är väldigt orolig för att de andra fiskarna kanske äter upp dem..

jag har:

silverhaj.
praktbotia.
två ciklider.. vet inte vad det är för sorts.. men de är lite blåa och vanliga. lär para sig ofta.
en långsträkt pansarmal
en tjock liten tropisk mal
röd platy
2 guldbarbar
1 silvermolly
och två scalarer.

är det någon risk att guppysarna blir uppätna, eller att fiskarna äter upp fenorna på dem?

väldigt väldigt tacksam för svar.
#2 - 30 juli 2003 18:10
Om du inte vet vad det är för ciklider så är det lite svårt att svara på om du kan ha guppys i karet.
#3 - 30 juli 2003 18:29
cikliderna är kanske blåciklid.... när de blir större så är det nog inte nån höjdare att ha guppys med dom.... om dom inte redan är stora... då ryker nog guppysarna på direkten i stället.
#4 - 30 juli 2003 18:50
Det låter rätt så fullt redan. Om (eller när, med tanke på silverhajen och praktbotiorna) du skaffar större akvarium sen så kan du ju ha små fredliga fiskar som guppies i 90-litarn.
#5 - 30 juli 2003 19:44
Om du har Platy däri så tror jag Guppy klarar sig också, i alla fall så länge de andra fiskarna inte är allt för stora. Men som Helena säger, det är rätt trångt redan i 90 liter, och guppy har en förmåga att föröka sig rätt så ordentligt.

Swetrot
#6 - 31 juli 2003 17:35
okej.. tack för era svar.. nja. praktbotia min är väldigt liten.. silverhajen är bara 4 cm eller nåt.. menmen. man kanske borde köpa en stor glas-skål istället för guppysar.

Annons