Guppys gravida?????

#1 - 27 oktober 2003 14:11
Hejsan!

Jag misstänker att mina guppys är gravida...men jag har hört att dem kan vara gravida hur länge som helst utan att vilja föda ut dem.

Hur gör jag för att få guppysarna att vilja föda ut ynglen?

Tips?????
Lägga dem separat?
Värme?
mm mm

//Miriam
#2 - 27 oktober 2003 14:21
Guppin kommer att föda när "graviditeten" är över. Varken innan eller senare. Anledningen till att folk tycker att det tar lång tid är för att dom är otåliga. Det finns inget sätt att skynda på processen.
MVH
Magnus
#3 - 30 oktober 2003 10:40
om du bara låter honan vara i lungn o ro så ska du se att hon föder snart,jag brukar låta bli att ge mina fiskar mat på några dagar då ser man om dom är gravida eller inte.lycka till
#4 - 30 oktober 2003 10:43
jag hade en guppy som var smällfet men det kom inga yngel så jag frågade på zoologiska där jag köpt henne och han sa höj värmen LITE så ska du se att de kommer och det gjorde jag och samma kväll födde hon, om det berodde på värmen eller inte har jag ingen aning om, men höj den inte för mycket ligger din värme på 25 grader höj till 26-27.
Lycka till (de kommer förr eller senare)
MVH Maria
#5 - 30 oktober 2003 11:33
ja hade guppyn förut o mina honor vart gravida hela tiden o ja hade ett litet yngel akvarium som ja la ner honan i och då gick de undan....de gick jätte bra och då hade ja ungefär 26-27 grader.
lycka till MVH sofie

Annons