guppys

#1 - 25 oktober 2006 18:27
hej jag har 3 guppysar och en salamander och några andra fiskar i mitt akvarium.
men problemet är när det är dags att mata min salamander med frysta röda mygglarver så är guppysarna där och nafsar och när dom är klara så finns det iprincip ingen mat kvar till salamandern.
jag har prövat och ge salamandern mat när jag har släkt lyset men dom är endå där och käkar.
vad ska jag jöra?
#2 - 25 oktober 2006 18:44
Jag har inga salamandrar själv, men har inte de en liten del över ytan? En sten som sticker upp eller så? Du skulle ju kunna lägga maten på den i så fall.
#3 - 26 oktober 2006 12:40
Jag skulle rekomendera också att ha frysta larver utanför vatten för att dem har förmåga att förstöra vattnet om det inte blir uppätna och dina fiskar kommer att dö
#4 - 28 oktober 2006 15:42
nä, det går inte jag har prövat att lägga maten på land fast den låter han bara vara och jag har taggit en balja och matat honom i fast han försöker bara komma ut där ifrån även fast jag har haft honom där i minst 45min.
#5 - 28 oktober 2006 21:50
Då jag har fiskar som har svårt att konkurrera om maten så brukar jag amvända en liten slang med ett plaströr i slutet o spruta ner mygglarver till dem så de får det just där de befinner sig och mata andra hungriga fiskar i andra delen av akvariet.
#6 - 29 oktober 2006 08:03
Min Nemo som ser lite glest - matar jag med pincett [:o]
Brukar också alltid släppa ner mat på olika ställen i akvarierna så att alla ska kunna få..
#7 - 29 oktober 2006 09:22
jag tog en liten pincet och la maten pricis framför honom efter ett tag så började han att käka.
#8 - 26 november 2006 15:04
ödlor ska inte vara med fiskar pluss att ödlor ska ha jätte lite vatten så dom har landområden!
#9 - 27 november 2006 04:52
Marcus.N skrev:
ödlor ska inte vara med fiskar pluss att ödlor ska ha jätte lite vatten så dom har landområden!

Jag kan inget om Salamander, men tycker de är fina.. men finns det inte Salamander som är helt vattenlevande som inte vill gå upp ?
#10 - 27 november 2006 08:36
MaxRobban skrev:
Jag kan inget om Salamander, men tycker de är fina.. men finns det inte Salamander som är helt vattenlevande som inte vill gå upp ?

om det är eldbukssalamander så ha den inte med fiskar den kan äta upp dom och den ska ha så lite vatten!

Annons