Guppyhonan dog :(

#1 - 22 mars 2004 08:31
Hej.
Jag har läst att det är vanligt att guppyhonan kan dö efter att hon har fått sina yngel. Min guppyhona dog när hon hade ynglen i sig. Är det också vanligt? Jag hade märkt innan att hon inte betedde sig som vanligt, utan låg nästan bara på ett enda ställe i akvariet.

/Hanna
#2 - 22 mars 2004 13:34
Ingen som vet om det är vanligt att honan dör i graviditeten?
#3 - 23 mars 2004 12:16
hej
jag beklagar sorgen. jag vet inte om det vanligt men jag har haft ganska många kullar och det har aldrig hänt mig. men det är väll som hos alla andra djur och människor att mycket kan gå fel.
#4 - 28 mars 2004 01:58
Fija har tydligen råkat ut för samma sak.. så helt ovanligt verkar det ju inte vara,,,

mvh Anna
#5 - 28 mars 2004 09:02
Hej, jag har haft många guppy honor, de dör nästan alltid efter att de fått ungar så det är nog vanligt.
/Jonathan
#6 - 28 mars 2004 20:39
Samma sak händer mig ofta med mina guppyhonor. Tror att de blir trötta och tomma på näring så att de orkar helt enkelt ingenting. Mina brukar stå vid syrepumpen och bara följa med strömmen innan de dör. Men men det verkar inte vara så mycket att göra åt detta dock:/
#7 - 28 mars 2004 20:40
Samma sak händer mig ofta med mina guppyhonor. Tror att de blir trötta och tomma på näring så att de orkar helt enkelt ingenting. Mina brukar stå vid syrepumpen och bara följa med strömmen innan de dör. Men men det verkar inte vara så mycket att göra åt detta dock:/
Dock bara EFTER att de fått yngel.

Annons