Jag har lagt en av mina honor i yngelburen för det ser ut som om hon ska föda vilken sekund som helst.
Om hon inte föder inom 1-2 dagar, kan man mata lite extra så att födelsen går snabbare eller något liknande?
Mvh Emil
beerzon skrev:Jag har inga direkta kalas bra gömställen i mitt akvarie just nu. Men när jag sätter upp mitt 300L så kommer jag köpa enormt mycket växter. :)
Nina82 skrev:Om man räknar att dina två honor får ca 15 yngel/mån (vilket är ett ungefär eftersom de lätt kan få uppemot 50 yngel utan problem), det vill säga 30 yngel totalt/mån. Om 6 månader har du alltså minst 180 yngel och eftersom de då börjar bli könsmogna och kanske får sina första yngel då någon gång kommer du snart upp i tusentalet yngel så håll du dig till dina 2 honor och en hane ;). Jag lovar, du behöver inte fler :p
tummen skrev:JAG skulle inte kunna ha ett 300-liters stående utan att använda det till något.:D
Hur länge dröjer det innan det kommer igång då?
Freddan! skrev:Jag var på Herkules igår och tycker inte att deras endlers riktigt höll "standarn"
//Fredrik
Freddan! skrev:Det var 2 -3 färglada prickar inge mer,Jag tkr mer dom ska vara som du nämde.