Mina guppys mår bra, akvariet är välstädat osv, men varje gång jag köper guppyhanar så dör dom.
Jag förstår inte varför, honorna mår ju bra.:confused:
Vad kan det bero på?
Vanish skrev:Kan det vara FÖR välstädat? Storlek på akvariet? Hur gör du när du tillsätter fisken? Hur ser dina rutiner ut i akvariet? Dör fisken bara direkt eller finns det något symptom? När startade du akvariet? Har du nånsin mätt värdena?
hannesc skrev:hur städar du karet???
det räcker med att göra ett 30% vattenbyte 1 gång i veckan. kanske skrapa lite alger på rutan då o då. rengör bara filtret när det markant tappar flöde, o då ska du bara skölja av det värsta böset. det är den enda städning du bör göra.
Mumin skrev:Vilket foder använder du och hur förvarad du det? Står det ovanpå rampen eller elementet i ditt rumså förstörs vitaminerna rätt fort.
Just guppy kan få vitaminbrist enligt min erfarenhet och då kan flytande vitaminpreparat göra susen.
Thaifighter skrev:Vad har du för andra fiskar i karet?
Thaifighter
Mumin skrev:Vilket foder använder du och hur förvarad du det? Står det ovanpå rampen eller elementet i ditt rumså förstörs
vitaminerna rätt fort.
Just guppy kan få vitaminbrist enligt min erfarenhet och då kan flytande vitaminpreparat göra susen.