Guppy yngel

#1 - 24 september 2006 09:05
Hej,direkt när jag kom hem från zooaffären med 2 hanar 3 honor guppys så fick jag yngel 1 timme efter jag släppt i dom i akvariumet min fråga är e detta normalt?
#2 - 24 september 2006 09:06
Vad kul! Grattis till tillökningen:D
#3 - 24 september 2006 09:56
tack jag har typ haft dom i 3½vecka nu dom börjar få lite finare linjer nu:)
#4 - 24 september 2006 13:33
Där hade du tur att få en hona som var så nära " förlossning ", ibland när man flyttar honor som är högdräktiga så kan de bli stressade att föda lite tidigt eller ibland tvärtom... men ser ut som allt gick bra och nu.

Det är i snitt 28 dagar mellan förlossningarna, men kan variera mellan 23 - 31 dagar.. så nu kan du räkna ut när det är dags igen att få smått.
#5 - 24 september 2006 13:54
de är normalt vissa har fått yngel i påsen på vägen hem till akvariumet!
#6 - 24 september 2006 14:01
MaxRobban, är det så förutsägbart ? Jag har nämligen en Platyhona som börjar se lite tjock ut :) Har haft platysarna i ca 2 månader nu och det var ungefär en månad sedan första ynglena kom, de hann jag dock inte rädda i tid. Kanske läge att placera tjockisen i yngelkar nu ?
#7 - 24 september 2006 15:27
Ne jag borde sett dem då,tittade igenom fiskepåsen välldigt noga innan jag släppte i dom
#8 - 24 september 2006 15:28
MaxRobban skrev:
Där hade du tur att få en hona som var så nära " förlossning ", ibland när man flyttar honor som är högdräktiga så kan de bli stressade att föda lite tidigt eller ibland tvärtom... men ser ut som allt gick bra och nu.

Det är i snitt 28 dagar mellan förlossningarna, men kan variera mellan 23 - 31 dagar.. så nu kan du räkna ut när det är dags igen att få smått.

Okej vilken tur att jag har startat upp mitt yngelakvarium då där i har jag dom första men de e bara 4 dom borde vell få många mera
#9 - 1 oktober 2006 13:52
hej, vet nån hur länge en guppyhona är gravid?
tacksam för svar:)
#10 - 2 oktober 2006 00:54
I snitt 27-28 dagar.. men kan skifta som kortast 22 dagar upp till 31 ungefär... men brukar stämma bra att kryssa i almenackan 4 veckor efter honan födde så kommer nästa kull.

Hälsn Robban
#11 - 2 oktober 2006 15:06
Det är helt galet vad endlers jag har nu. Nu är frågan, vart ska jag göra av alla? Nu är det ju så många att det blir en kull i veckan nästan. Tar affärerna emot fler ifall jag vill ge bort? Hur brukar ni göra? Jag har inte plats till fler nu.
#12 - 2 oktober 2006 16:26
Endlers är ofta lättsålt i affären, så gå till din affär o be att få lämna fiskar där och du kan säkert förhandla dig till att få varor som utbyte.
#13 - 3 oktober 2006 10:30
tack :), jag vet en affär som inte har det som ligger här över gatan. Kan det vara att dom inte får in endlers, eller att dom inte vill ha dem? Dom är ju inte de svårsåldaste fiskarna direkt.
#14 - 7 oktober 2006 07:02
Godmorgon när jag vaknade imorrse satte jag mig vid akvariumet de första jag gjorde(gör de jämt på morgonen)så såg jag 3 jätte små yngel jag fångade dom genast å la ner dom i mitt yngelakvarium borde vell finnas mer ska ta en titt senare idag.:)

Annons