mm.. jag skulle inte gilla det för att jag avlar... delvis håller jag på att odla vackra blå honor och delvis vildguppys från trinidad.. och blev mina trinidad platyfärgade så skulle jag bli totalt chockad.. tro mig.
jaha. va trevligt. det var en chock för mig också, har precis börjat igen efter 5 års uppehåll, och det finns så många färger idag. hur ser dina blå honor ut?
Sånna honor har jag många av stora blå stjärtar och ryggfenor honorna e stora och ger stora starka kullar, har nyss tagit fram en likadan men denna har gula stjärt och ryggfenor dessa har svarta små fläckar med.
Hanarna är gula och snakeskin mönstrade.
oki *ler* har du sett de amerikanska honorna? det är fina saker.. ganska klena dock... menar på de som är så lika hannar det bara går.. samma färgar och fenor
[QUOTE=Triana]oki *ler* har du sett de amerikanska honorna? det är fina saker.. ganska klena dock... menar på de som är så lika hannar det bara går.. samma färgar och fenor[/QUOTE]
på en utställning för något år sedan... det var litet... udda.. det fanns ganska stora guppys där med.. hmm.. det är mycket nytt som inte nått sverige ännu *snyft* själv dyrkar jag nu mina små vildguppys från trinidad som får dela slamkryparnas lyxfoder..