Guppy snabbfråga

#1 - 17 december 2009 17:12
köpte två guppy honor och en hane och honorna har svarta prickar på buken vad är det? är det yngel :O
#2 - 17 december 2009 18:03
Japp det brukar vara tecken på yngel.
#3 - 17 december 2009 20:16
jepp yngel omm den e fet men annars vet jag ej???:s
#4 - 17 december 2009 20:27
Du får berätta mer om fläckarna..
Är det ögonen du ser inne i buken eller dräktighetsfläcken som alla guppyhonor har?

Var på buken sitter prickarna?
#5 - 19 december 2009 17:27
guppyyngel

jag hittade min yngsta guppyhona död med svullen buk idag. jag la henne i en kopp o klippte upp buken o ut svärmade massor av yngel som verkade levande. jag släppte ut dem i min skog i akvariet.kanske klarar sig någon.
men varför dog hon? kunde jag ha förhindrat det?
#6 - 19 december 2009 17:39
alexlinn skrev:
jag hittade min yngsta guppyhona död med svullen buk idag. jag la henne i en kopp o klippte upp buken o ut svärmade massor av yngel som verkade levande. jag släppte ut dem i min skog i akvariet.kanske klarar sig någon.

Kejsarsnitt på en fisk, bra gjort!
Hoppas att småliven överlever.
#7 - 28 december 2009 20:38
alexlinn skrev:

Det är sån´t som händer, en del honor klarar inte pressen inför "förlossningen" helt enkelt.:mad:

Tyvärr brukar ynglen vara döda när man upptäcker att honan dött, men i ditt fall verkar du ju ha varit ute i "precis rätt" tid.:d Och ja; det är inte första gången jag hör talas om kejsarsnitt på levandefödare.....:)

Annons