guppy,platy & svärdbärare??!

#1 - 17 oktober 2004 09:39
Hej jag har ett nytt 66liters akvarium och undrar om jag kan ha Guppy, Platy och Svärdbärare i sammma akvarium??

vore tacksam för svar!
MvH bea
#2 - 17 oktober 2004 09:44
Ursprungligen skickat av Bea92

Hej jag har ett nytt 66liters akvarium och undrar om jag kan ha Guppy, Platy och Svärdbärare i sammma akvarium??

vore tacksam för svar!

MvH bea

Ju det kan du...
#3 - 29 oktober 2004 19:02
Men platy och svärdbärare kan ju föröka sig med varandra, såna yngel kan det vara problem att bli av med. Men å andra sidan är väl både svärdbärare, platy och guppy duktiga på att äta yngel så det blir väl inte så många som överlever...
#4 - 29 oktober 2004 19:26
Det går alldeles utmärkt att blanda dom bea92. Det har jag och har molly med.

Lycka till!
#5 - 29 oktober 2004 19:36
Det är som Nattis säger, att platy och svärdbärare korsar sig lätt med varandra. De flesta av de som man kan köper är redan korsningar. När det gäller Guppy tror jag att de framodlade, storfenade varianterna som är odlade i asien vill ha en ganska hög temperatur i förhållande till Xiphophorus (svb/platy) arterna.

Förresten, jag tycker att 64 liter är aningen litet för svärdbärare.

mvh
#6 - 12 november 2004 13:10
jag hade guppysar och platysar och köpte till tre svärdbärare med resultatet att dom trakasserade ihjäl två gyppysar innan jag hann reagera och dessutom bita sönder ett par platyfenor innan dom blev stoppade i en påse och tillbakaförda till affären..
#7 - 15 november 2004 12:28
Håller med Ron. Jag skulle inte ha svärdbärare i ett 66 L kar.

Annons