Guppy med HELSVARTA ögon?

#1 - 12 december 2005 11:30
Är det nått fel på dom då. Förut hade dom små svarta ögon så man kunde se ögat. Men nu är ögat HEL svart. varför?

Hur länge är guppy "gravida?" Vår ena hona blir STÖRRE och STÖRRE men får aldrig barn!!!

tack på förhand Jossan från stockholm.
#2 - 12 december 2005 11:39
Ögonen vet jag inget om, men en guppy-hona är gravid ungefär 4 veckor. Min hona ser ut som om hon ska spricka innan hon äntligen ynglar! :D
Lycka till med de små liven!
#3 - 12 december 2005 15:21
På mina blir ögonen helsvarta ibland när de är stressade, honorna brukar tex få svarta ögon när någon hane är lite väl ivrig. Sedan när det blivit lite lugnare i karet brukar ögonen bli som vanligt igen.
#4 - 12 december 2005 17:30
en fråga till

men jag undrar kommer man kunna se ynglerna nr dom är nykäckta eller tar de ett tag?
Jag vill ju att dom ska trivas

Tack så mycke för bra svar!

Fast hanen är på honan hela tiden de kansek är därför hon bnlir stressad för att de kan inte vara så mycke annat...
#5 - 12 december 2005 17:42
Man ser guppy-ynglen när honan fött dem. Fast de är pyttesmå (kanske 6-7 mm), med stora ögon :) ! Jättesöta!
#6 - 12 december 2005 18:23
[QUOTE=Lisaisa]På mina blir ögonen helsvarta ibland när de är stressade, honorna brukar tex få svarta ögon när någon hane är lite väl ivrig. Sedan när det blivit lite lugnare i karet brukar ögonen bli som vanligt igen.[/QUOTE]

Har också sett på min ena guppy hona att ögonon blir svarta ibland. men dom blir ju normala efter en liten stund så ingt att oroa sig för antar jag!
#7 - 14 december 2005 17:05
[QUOTE=Birgitta W]Man ser guppy-ynglen när honan fött dem. Fast de är pyttesmå (kanske 6-7 mm), med stora ögon :) ! Jättesöta![/QUOTE]
Om du tycker att guppy yngel e små så testa och odla någon barb,tetra eller danio deras yngel e 1-2mm långa ;);)

Annons