Jag har nyligen köpt ett 54L akvarium som jag har 5 kampfiskar i. Nu undrar jag om jag skulle kunna ha några guppys i det också? Bara kanske 1 hane och två honor?
Kamphanar har en tendesn att bita på andra fiskars fenor. Guppy har rätt stora fenor, så det kan nog vara en risk. Min kamphane bet sönder en av mina Black mollys fenor så att den dog... så som sagt, köp på egen risk :)
Hej! Köp inte guppys till kampfiskarna. De kommer att få sina fenor sönderslitna. Köp inga slöjstjärtar av något slag alls förresten. ;P
Neontetror funkar dock fint. Inte så orginella men de är vackra :)
Jag hade guppy med mina kampfiskar och det fungerade inte speciellt bra. Kampfiskarna bet som sagt i deras fenor. Platy och kampfisk ska nog gå bra i alla fall.
Jag hade bla kampfisk och gyppy i mitt överfulla 74 l kar och det gick utmärkt. Har nu kampfiskar och guppy i 240 l och 375 l karen och det fungerar hur bra som helst.
Våra hanar är ganska fredliga men det finns ju även sådana kamphanar som är elaka vilket kan bli problem i ett så pass litet kar som du har.
Det går bra i mitt akvarium. Det är på 61 l. Jag tycker att hanankampfisken är skygg och håller sig för sig själv i ett hörn. 2 gyppy simmar ofta förbi men han bryr sig inte. Jag har även 2 honkampfiskar och de är ju helt ofarliga.