Guppy hotell?

#1 - 18 februari 2007 11:17
Hej!

Jag är ute efter ett litet kallvatten akvarium. När jag surfade runt på nätet hittade jag det här, http://www.pwss.nu/product.php?productid=53&cat=667&page=1 . Själv tycker jag det här 45 liters karet är hur snyggt som helst med sina böjda hörn. :) Är det någon som vet mer om detta kar?

Vad är det för tillverkare? Inte lätt att söka information om produkten utan att veta det.

Är det riktigt glas eller bara lättrepat plexiglas?

Behöver jag vara oroliga för kylfläktarna med tanke på buller? Fläktar kan ju vara rätt störande i vissa fall...

Finns det att köpa i fysisk butik, helst i Skåneland?

Tacksam för svar.
#2 - 18 februari 2007 12:09
Djurmagasinet brukar ha dom, dom har även något större typ som kallas mollyhotell! Vad det är för material vet jag inte!

Finns här i Skåne!
DjurMagazinet Jägerso Center 213 62 Malmö

och
DjurMagazinet Karlsgatan 38 291 59 Kristianstad
#3 - 18 februari 2007 15:12
Köp ett större kar, ger dig mer möjligheter och lättare skötsel, och är inte mycket dyrare.
#4 - 18 februari 2007 20:44
finns på zoogiganten utanför lomma i malmö.. finns även i liknakde model i 80 liter.. själv köpte jag ett juwel istället till slut..
#5 - 18 februari 2007 22:32
Manne_74 skrev:
finns på zoogiganten utanför lomma i malmö.. finns även i liknakde model i 80 liter.. själv köpte jag ett juwel istället till slut..

Jo, jag var där idag. Karet kommer från Aquatic Nature med modellnamnet Evolution, http://www.aquatic-nature.be/. Det rymmer 37 liter och har bara för läcker design. Jag har aldrig sett ett snyggare guppy hotell. :p Visst det är litet, men har man begränsad plats så är det inte mycket att göra åt saken. Karet är utrustat med dubbla lysrör, månljus, filter och pump. Hur det är med kvaliteten får nog tiden avgöra... Det ser i varje fall rätt så välbyggt ut. Enda riktiga nackdelen jag kunde hitta är att priset ligger högt, 1400:- för 37 liter är inte billigt... Jag vill i varje fall hoppas man får vad man betalar för... Tyvärr hade de inga på lager. :( Finns karet till salu någon annan stans i Skåneland till bättre pris? Någon som vet??? :confused:

Tack för hjälpen! :)
#6 - 18 februari 2007 23:02
ruggigt snyggt,, men ganska dyra
#7 - 19 februari 2007 03:10
Tycker de ser lite tuffa ut.. men tror de är gjorda av plexiglas och då är de mer lätta att repa, så är det med alla akvarium som är gjorde av plast eller liknande. Men de funkar oftast bra och gäller mest att man är mer noga med rengöring av rutorna så man slipper repor. Det finns även riktigt stora akvarium gjorda av plexiglas oh andra plastmaterial. Fördelen med dem är att de är mer hållbara iallafall.

Skaffar du ett sånt så berätta hur du tycker det fungerar, men rutorna ska du nog rengöra med en svamp och då en mjuk svamp... inte med hård borst på eller vad det heter...

hälsn Robban
#8 - 19 februari 2007 05:50
De är lite tuffa...
#9 - 19 februari 2007 09:39
om man nu ska ha ett litet akvarium så är guppy hotell ett bra val eftersom dem har en stor filtreringskapacitet genom att hela bakstycket är en filterkammare och det kommer därför bli ganska lätt att uppnå en bra biologisk balans och dem är gjorda i glas!
#10 - 20 februari 2007 02:10
Jasså är de gjorda i glas... det hade jag inte fattat... men säkert ett bra val om man vill ha ett litet akvarium
#11 - 16 mars 2007 11:53
Vad sur jag blir... Guppy hotellet från Aquatic Nature med modellnamnet Evolution i svart utförande verkar vara helt slut överalllt. :( Antagligen har det blivit extremt populärt, då det är grymt snyggt. Är det någon som har sett det i någon affär i eller nära Skåneland?

Annons