Guppy hona helt böjd!

#1 - 21 mars 2009 01:51
Tjena en av mina guppyhonor har nu fött alla sina barn och nu är hon böjd som en boomerang. varför?
#2 - 21 mars 2009 06:52
Utsliten kanske. Tyvärr är inte prognosen speciellt god för henne, och ser du att hon lider eller har problem att simma är det lindrigaste att ta bort henne.
#3 - 21 mars 2009 14:42
ansjo skrev:
Utsliten kanske. Tyvärr är inte prognosen speciellt god för henne, och ser du att hon lider eller har problem att simma är det lindrigaste att ta bort henne.

Tyvärr så hitta jag henne död nyss:(
#4 - 24 mars 2009 08:00
polzkee skrev:
Tyvärr så hitta jag henne död nyss:(

Det är så det brukar gå när de ser ut så där, det är inget att sörja över, när ynglen växt upp så har du snart (minst) en ny hona som får yngel, om ungefär 2-3 månader komer de första kullarna komma. Få yngel i de första kullarna, senare större antal. Lycka till.:)
#5 - 24 mars 2009 09:56
Har haft samma problem. Vad jag har fått reda på är att de blir utslitna, eller så kan något ha gått fel under tiden de var dräktiga :/
#6 - 6 april 2009 01:37
tummen skrev:
Det är så det brukar gå när de ser ut så där, det är inget att sörja över, när ynglen växt upp så har du snart (minst) en ny hona som får yngel, om ungefär 2-3 månader komer de första kullarna komma. Få yngel i de första kullarna, senare större antal. Lycka till.:)

okI . Tack så mycket :)

Annons