Jag har haft karet i kanske 2 månader nu. matar dom ganska mycket, ofta med flingfoder och sen lite pellets och liknande till räkorna som är i samma kar.
hade en hane till som fastnade i pumpen och dog, den hanen jagade den hanen som är kvar nu.
men han har mått bra innan och han har gjort en massa yngel.
Men hans bakdel om man kan säga så hänger. ska se om jag kan lägga upp en bild på honom.
ska ta med ett vattenprov till affären och se om dom kan mäta..
jag har många växter i karet och en pump som cirkulerar rätt så mycket. byter ca 15-20% vatten i veckan..
tycker ni att jag ska ha salt i det lilla karet där han ligger? elelr har ni några andra tips?
ska jag mata hanen som ligger i skålen??
Han kommer nog inte att klara sig, helt klart är att han är döende av någon anledning...:( Jag skulle gissa på ålderdom....
Skaffa 2 nya hanar istället, pigga, helst ungfiskar med inte ännu utvuxna fenor, de kommer så småningom ändå.
Häll [SIZE=4][COLOR=darkorchid]inte[/COLOR][/SIZE] salt i vattnet där han ligger, det är sötvattensfiskar vi pratar om. Nej ta hanen och gör processen kort, däng honom i diskhon -HÅRT- så dör han direkt....:(;):p Ja, jag vet att man brukar rekommendera sk. Extozonsalt, men det har jag aldrig använt och mina fiskar mår hur bra som helst. :D Sänk genomströmningen i akvariet lite grann om den är extremt stark, annars orkar inte fiskarna med i längden, vad har du för pump egentligen....?