evilsteken skrev:köpte 5 st guppy i går 2 hanar 3 honor hanarna var väldigt färggranna å fina honorna var bleka men nu ser jag att den största honan har blivit nästan helsvart halva kroppen brukar dom bli så när det är lek eller ??
Katharina skrev:Nej, hon färgar nog bara ut när hon mår bra.. Har du läst om guppy på "levandefödare"? Det finns en massa trådar om hur de ser ut när de är dräktiga, yngel, kost osv.. ;)
För att lyckas bra med levandefödare så måste man lägga stor vikt vid maten, tror jag, för de får så mycket yngel hela tiden så annars svälter de.. Fryst cyklops är bäst, tycker jag, för det kan ynglen äta när de är små men många gillar artemia bäst.. :)
evilsteken skrev:ja det kan vara så att hon bara börjar må bättre å men hon är bra rund tycker jag och ständigt uppvaktad av hanarna , jag varvar med flingfoder granulat och artemia
Katharina skrev:Ja, det låter bra med kosten... De får ju mörka fläckar på bakre delen av buken när de är högdräktiga.. Det är ynglen som trycker på bakåt... Men kolla på alla guppytrådar för det finns mycket info där..
Tänk på när du har nyfödda att smula flingfoder mellan fingrarna riktigt smått och stoppa det under vattenytan.. Riktigt små yngel kan inte bryta vattenytan själva + att de inte vågar sig upp dit i början där de stora fiskarna är.. ;)
evilsteken skrev:ja det kan vara så att hon bara börjar må bättre å men hon är bra rund tycker jag och ständigt uppvaktad av hanarna , jag varvar med flingfoder granulat och artemia