Guppy Föder dygnet runt!

#1 - 12 augusti 2007 19:43
Tjena fisknördar!:p

Mina guppyhonor föder minst 1 gång per vecka få åt gången dock!
Och nu har hon yngel i magen..igen.
de är födda i samma akvarium, och är då enligt mig mycket tåligare än i affären, ca 15 yngel simmar fritt i akvariet, äter ej upp dem av en konstig anledning.;)
kanske för att jag ej ger mina yngel artemia. Men jag tycker mina är exakt lika stora som dem i butik!
Hur kan det komma sig att dem har yngel i magen dygnet runt?
ngt i vattnet??
#2 - 13 augusti 2007 09:17
Är det första april;)?
Tycker hela historien låter lite konstig, om du ursäktar:p men jag skulle tippa på att det är yngel som du inte sett tidigare i karet och kanske du har fler än en hona?
Att en hona skulle föda varje vecka ser jag som mer eller mindre omöjligt, men större under har kanske hänt förr;)!
#3 - 15 augusti 2007 18:18
pingvin93 skrev:
Tjena fisknördar!:p

Mina guppyhonor föder minst 1 gång per vecka få åt gången dock!

Och nu har hon yngel i magen..igen.

de är födda i samma akvarium, och är då enligt mig mycket tåligare än i affären, ca 15 yngel simmar fritt i akvariet, äter ej upp dem av en konstig anledning.;)

kanske för att jag ej ger mina yngel artemia. Men jag tycker mina är exakt lika stora som dem i butik!

Hur kan det komma sig att dem har yngel i magen dygnet runt?

ngt i vattnet??

Det har händt mig också , brukar gå över efter en månad och kommer inte tillbacka. Ingen aning vrf det blir så. Omöjligt att det är nåt i vattent.
#4 - 16 augusti 2007 09:15
ansjo skrev:
Är det första april;)?

Tycker hela historien låter lite konstig, om du ursäktar:p men jag skulle tippa på att det är yngel som du inte sett tidigare i karet och kanske du har fler än en hona?

Att en hona skulle föda varje vecka ser jag som mer eller mindre omöjligt, men större under har kanske hänt förr;)!

Håller med dig ansjo. De [COLOR=red]KAN[/COLOR] inte föda mer än under en dag ungefär. Om du någon gång skulle vilja prova en art som föder "utspritt" så kan du testa Heternandria formosa, de föder periodvis ett eller flera yngel under en månads tid. Men som sagt inte guppy. Guppy föder ungefär var 30:e dag. Du har inte flera guppy honor (unga) som kan ha fött enstaka yngel?:)

Annons