Guppy dyker upp från ingenstans

#1 - 9 maj 2008 19:24
Många här på Zoopet har så svårt att hitta Endlers. Vi får yngel utan att vi ens har våra Endlers kvar :D
Det har gått nästan en vecka sedan vi gav bort alla våra (ca 100) Endlers Guppy och vi hittar fortfarande yngel :p

Det skumma är att akvariet inte är speciellt stort (84L) och det finns inte så mycket växter att gömma sig i heller [:o]
Vi måste ha ett väldigt produktivt akvarium som ynglar av sig självt :p :D
#2 - 9 maj 2008 20:00
Nina82 skrev:
Många här på Zoopet har så svårt att hitta Endlers. Vi får yngel utan att vi ens har våra Endlers kvar :D

Det har gått nästan en vecka sedan vi gav bort alla våra (ca 100) Endlers Guppy och vi hittar fortfarande yngel :p

Det skumma är att akvariet inte är speciellt stort (84L) och det finns inte så mycket växter att gömma sig i heller [:o]

Vi måste ha ett väldigt produktivt akvarium som ynglar av sig självt :p :D

Verkligen ett jätteproblem ;)
Förrådsbefruktning i glasen kanske.. :confused::D
#3 - 9 maj 2008 20:05
NIC skrev:
Verkligen ett jätteproblem ;)

Förrådsbefruktning i glasen kanske.. :confused::D

Ja, nästan så man börjar undra :D

Hållt nästan på att trilla av stolen när jag såg ytterligare ett yngel idag [B)] :p
#4 - 9 maj 2008 20:42
Vad har du för färg på sanden? Jag har själv märkt att "färska" yngel (eller relativt färska) är skitsvåra att upptäcka mot min "gyllensand". Kanske har de glidit ned mellan stenarna under ståhejet när alla andra fick flytta och vågar sig fram nu?
#5 - 9 maj 2008 20:43
Kan annars säga att även i Örebro är endlers en bristvara i affärrna. Har iofs inte varit runt i alla, men när de tre mest centralt belägna inte har, så tycker jag nog det är en brist
#6 - 9 maj 2008 20:48
Har säkert legat gömd i sanden eftersom den dök upp efter vattenbytet :) Hällde nämligen vattnet direkt i akvariet så då var den väl tvungen att flytta på sig, men ändå. Att ligga och trycka i nästan en vecka med fem Corydoras bökandes i sanden, det kan inte vara det lättaste :p

Fattar inte hur det kan vara en bristvara :) Vi hade nog kunnat försörja ett par butiker så som de ynglade av sig :D
#7 - 9 maj 2008 20:54
Så där har jag det med räkor... jag hittar räkor överallt... i ytterfilter... i innerfilter... i akvarier där jag aldrig har haft räkor från början...

Räkorna börjar bli som sniglar nu :) Det roliga är att mina sniglar nästan har försvunnit... men det beror nog på fiskarna som äter sniglarna... röd och blå regnbågsfisk slukar sniglar men hinner tydligen inte ta alla räkorna...
#8 - 9 maj 2008 21:05
Ha, ha :D

Alltid kul med överraskningar :p Eller nästan iaf ;)

Men hur kan du hitta räkor i kar du aldrig ens haft räkor i :confused:
#9 - 9 maj 2008 21:28
Nina82 skrev:
Ha, ha :D

Alltid kul med överraskningar :p Eller nästan iaf ;)

Men hur kan du hitta räkor i kar du aldrig ens haft räkor i :confused:

Jadu... jag har väl fått med räkyngel bland växterna när jag har planterat om och tagit växter från räkkaret...
#10 - 9 maj 2008 21:34
patdah skrev:
Jadu... jag har väl fått med räkyngel bland växterna när jag har planterat om och tagit växter från räkkaret...

Aha [:-54]
#11 - 9 maj 2008 21:40
Rolig överraskning :D

Hur är det med endlers äter dom sina ungar?
#12 - 9 maj 2008 21:41

Hur är det med endlers äter dom sina ungar?

Nej [:o]

Just därför vi inte kunde behålla våra :p
Ca. 15 yngel/kull utan någon förlust [:o]
#13 - 9 maj 2008 21:44
Hehe :D Då ska jag köpa några sådana. Hur långt var det mellan kullarna?

Vad jobbigt jag brukar få mail varje gång ett nytt inlägg kommer men det verkar ha lagt av :(
#14 - 9 maj 2008 21:57
Hehe :D Då ska jag köpa några sådana. Hur långt var det mellan kullarna?

Vad jobbigt jag brukar få mail varje gång ett nytt inlägg kommer men det verkar ha lagt av :(

Levandefödare har 4-5 veckor mellan varje kull.

Ska finnas en tråd där de tar upp just det problemet att du inte får mail för nytt inlägg.
#15 - 9 maj 2008 22:08
Jag har skickat mail till dom nu så får hoppas att det löser sig. Tråkigt att missa vad som händer, minnet är kort och det är lätt att glömma vart man skrivit :D

Annons