Jag har blivit mormor!!!!!!
:D:D:D Jag har ju ett yngelakvarium på 21L, och att jag inte stoppade ner henne där igår var att jag var orolig för mina små kvarvarande platy och min "hitte-endler" (kom med av misstag i en påse när jag köpte vuxna endlers).
Idag var hon dock så uppsvullen att jag tänkte att antingen är det en fråga om minuter, eller så kommer hon att explodera, så jag tog risken; flyttade över henne, släckte ned och nu när jag tittade in stod hon framme vid rutan, alldeles platt. Det var som hon ville säga "Jag är färdig nu".
Mamma Guppy är tillbaka hemma och i barnkammaren simmar säkert femtio småttingar. Att man kan bli så till sig över något som bara är pyttelitet och transparent[:o].
De yngel som redan var där klarade sig fint, och nu måste jag fråga: hur benägna är guppys att ta yngel? Platy tuggar ju ock smaskar så fort de ser ett som går in i munnen, och endlers tar ju tydligen bara något enstaka. Men "vanliga" guppys?
Saken är den att jag har två guppydamer till som står i kö. Nu har jag ju visslegen guppys så det räcker och blir över, men det vore kul att ha från första kullen från de andra också.
(Jag har skrivit i min kalender!:D)