Guppy :)

#1 - 18 september 2005 12:23
Jag köpte nu 3guppysa'r en hane och två honor ::):) Hur lång tid tar de innan dom föder kommer inte ihåg ser att hanen jagar dom i påsen :) ?
#2 - 18 september 2005 12:31
Jag har för mig från själva parningen tror jag det tar mellan 24 och 30 dagar.

Sen kan dom ju vara gravida från affären.

Jag har också hört att det är ganska stor chans att framavlade firrar blir sterila. vet ej om det är sant.

Sen fråns det att du släppt ner firrarna kan de vara oroliga/rädda och inte parar sig på typ tills de trivs/känner sig hemma. Tog ca 2 veckor för mina att känna sig hemma.
#3 - 18 september 2005 13:09
Okej .joo inavel kan det bli men det tar minst 10-15genarationer . Innan dom blir missbildade. Mina känner som hemma redan nu han parar sig redan och dom biter på växterna och bekantar sig med de andra firrarna. Men hanarna och honrna var inte i samma akvarium. Och honorna är inte ett dugg tjocka.
#4 - 18 september 2005 13:10
Hade en väldig massa guppys tidigare. Tror jag skaffade ca 5 stycken från början, som övergick till uppemot 20 stycken på ett par månader. Det går vilt till i sängkammardelen av akvariet med dessa små krabater vill jag säga!
#5 - 18 september 2005 14:48
Läste också en tråd att framavlade fiskar ofta va sterila...skulle va roligt ifall folk som gör sådana inlägg skulle kunna styrka uppgifterna på något sätt...

Personligen har ja aldrig hört att framavlad fisk skulle va steril..
#6 - 18 september 2005 14:54
Håller med sacha ingen framavlad fisk skulle va steril... Joo jag vet zatte har själv runt 15st guppy yngel 2 är redan fullvuxna... dom andra något mindre. :)
#7 - 20 september 2005 20:33
Mina framavlade yngel är då ABSOLUT INTE sterila...

Annons