Guppy

#1 - 1 juli 2005 11:46
Har ett akvarium med 1 scalare och 3 svärdbärare(1 hane & 2 honor). Köpte igår också 3 guppy(hanar) dit. Men nu är det så att den ena guppyn jagar svärdbärarna hela tiden. Vad ska jag göra åt saken? Kanske inte är så bra när han jagar runt efter dom hela tiden..
#2 - 1 juli 2005 13:01
köp några honor till han så slutar han Oo jaga svädbäraren.....
#3 - 1 juli 2005 15:07
man jag har ju 3 hanar. då kan jag inte ha någon hona.
#4 - 1 juli 2005 16:57
Varför kan du inte ha någon hona när du endast har tre hannar?
#5 - 4 juli 2005 14:03
på djuraffären sa dom att om man ville ha flera hanar (som jag har 3 nu..) då kunde man inte ha någon hona för då blev det tydligen bråk mellan hanarna direkt.. är det inte så?
#6 - 5 juli 2005 07:01
ta död på några hanar [xx(] , då (2st) så du kan ha kvar en Åå köp några honor
eller lämna tillbaka dom till zoo butiken!!:D
#7 - 6 juli 2005 13:39
Nej, det är inte sant att det blir bråk mellan hanarna direkt om du köper en hona. Lite hot blir det kanske, med de kommer inte att skada varandra utan främst vara upptagna av att imponera på honan. Är du osäker kan du ju alltid köpa flera honor så att hanarna får varsin! Zoohandlare har tyvärr ganska ofta konstiga idéer och bör inte vara den enda informationskällan när man ska lära sig detta med akvariefiskar. Läs akvarieböcker också! Det finns säkert flera att låna på ditt bibliotek. Finns det en akvarieförening där du bor är det också bra att gå med och lära sig av de mer erfarna akvaristerna där. Dessutom är det ofta väldigt roligt att vara med på föreningarnas aktiviteter!

Olle
#8 - 6 juli 2005 16:43
Mattan_matte jag vill ju ha flera hanar, eftersom att dom har mycket finare färger. Så då kan jag ju inte ta död på dom för att köpa honor som jag inte vill ha.

Lars-Olof Arvids vbmenu_register("postmenu_637813", true); jag får lita på dig då ;P Jag ska testa o köpa en hona. Blir det bråk, för mycket hot eller liknande så får jag väl testa o köpa flera. Funkar det ändå inte så tar jag bara ut honorna ur akvariet och låter den ena hanen fortsätta med sitt jagande.. Det har förresten avtagit rätt mycket nu.. Han är inte alls lika jobbig längre. vbmenu_register("postmenu_637813", true);
#9 - 7 juli 2005 13:36
min erfarenhet av guppysar är att hanar är mer färgranna men det finns även färggranna honor...åtminstånde fenorna, har en hona med 4 hanar o det verkar funka bra

Annons