Guppy --> 200 L sällskapakvarium

#1 - 8 januari 2008 21:59
Hur får jag övrig fisk att acceptera mina guppy ? Ska jag ha dem i tex. ett flytkar i några dagar ? Beror det på vilken färg de har om de blir accepterade eller ej ?
Har ett yngelakvarium på 60 L med ca 40 yngel som börjar få färg... Flyttade i går över hannen -blåskimmrande kropp, gula fenor med svarta prickar - till mitt 200 L kar.......han är NU död. Blev jagad lite i gårkväll av regnbågsfiskarna...såg OK ut i morse...men låg död när jag kom från jobbet utan stjärtfena. Har tidigare flyttat över en liten hanne med orange stjärt + 2 honor..hannen lever men honorna dog efter ca en vecka ( hade nyligen ynglat...). Hade tänkt ha guppy som ytfisk och till att förse övrig fisk med levandeföda....
Fisk i 200L-karet:
1 algätare (ca 20 cm)
2 malar
2 guldscalarer
4 fjärilsciklider
6 regnbågsfiskar
2 palettciklider
25 kardinaltetror
6 dalmartinermolly
1 guppyhanne
Guest
#2 - 8 januari 2008 23:43
smj skrev:
Hur får jag övrig fisk att acceptera mina guppy ?

Är nog inte möjligt, tyvärr...Tänk på att Guppies inte kan simma ifrån de andra fiskarna.
Vad har du för regnbågsfiskar?
#3 - 9 januari 2008 21:05
Jag har Melanotaenia boesemani, men jag har ju en guppihanne som är orangeröd på stjärten som har varit i det stora karet ca 1 månad...........
Guest
#4 - 9 januari 2008 21:26
Ja klarar de sig så klarar de sig, men du får nog räkna med att dina Boesemanis kommer gå hårt åt dom.
Jag har själv haft denna kombination, efter nån vecka så hade jag inga levandefödare kvar alls.
Men är du villig att prova så är ju fiskarna dina...
Bilagor:

Annons