Nu har karet varit igång i en vecka (eller igår var det en vecka egentligen) och jag har suttit många timmar och tittat på mina guppies. De är underbara personligheter, nyfikna som få och väldigt individuella.
Igår lade jag ned en lerkruka till dem (efter att ha kokat den) och först var det bara "Mini", ett yngel som bara är ca 1.5 cm stort, som var inne i grottan. De andra provade att putsa lite på den på ovansidan. Efter ett tag så kom dock hanarna och tog över grottan, alla utom Citrus. Det var lite fajt om vars de skulle vara men sen lugnade det ner sig lite. Sen kom Diva in i grottan och då blev det livat. Hon körde dock ut hanarna för att få vara ifred :D Sen bestämde hon sig för att lämna grottan och Anarkist tog över den. I natt när jag var upp en sväng så tittade jag till akvariet och då var det bara K2 som låg inne i grottan.
Det är spännande att följa de små liven. Citrus är honornas favorit och han är mest dominant av hanarna. Därefter följer Purple Rain, Citronlakrits och sist Anarkist. Purple Rain och Citronlakrits (som har liknande teckning) följs åt nästan hela tiden, tills de stöter på någon hona, då får Purple Rain vara ifred och då brukar det dyka upp någon mer hona som Citronlakrits lägger beslag på :D En av de mindre honorna, Chomolungma, är dock intresserad av Anarkist, hon följer efter honom ganska ofta och om han börjar stöta på någon annan hona så kommer hon och buffar på honom :D
Vet egentligen inte vars detta passade in att skriva om men jag hoppas att admin kan flytta det om jag har skrivit på fel ställe :)
mvh Anna