Guppi vill bara vara uppe vid ytan.

#1 - 18 december 2004 16:58
Jag har köpt en ackvarium skål till min mor.
jag undrar varför guppina är bara vid ytan hela tiden?
köpte en mal, han rör sig knappt. det är 22 grader i vattnet,det borde räcka? men det kanske är därför dom är nära lampan för det är varmare där. snälla svara
#2 - 18 december 2004 17:10
Har du något filter i skålen?
MVH
Magnus
#3 - 18 december 2004 17:16
Nej det har jag inte.
Ursprungligen skickat av Tropfrog

Har du något filter i skålen?

MVH

Magnus

#4 - 18 december 2004 17:53
hur stor är skålen?
#5 - 18 december 2004 18:03
40L
Ursprungligen skickat av LadyTiera

hur stor är skålen?

#6 - 18 december 2004 18:03
Det som är ditt problem är att guppina lider av nitritförgiftning. Det ter sig så att hjälarna blockeras från att ta upp syre och fiskarna känner akut syrebrist.

För att fiskar skall överleva i ett akvarium krävs det ett filter som omvandlar det giftiga nitrit mot mindre giftigt nitrat. Allt annat är rent djurplågeri.
MVH
Magnus
#7 - 18 december 2004 18:06
byt vatten nu på en gång, imorgon eller på måndag, så fort som möjligt måste du inhandla ett filter och lite nitrivec på din akvariebutik.

byt vatten regelbundet tills du får ner nitriten och mata inget på ett tag
#8 - 18 december 2004 18:09
Tack Magnus för informationen. då ska jag köpa det imorgon.
Ursprungligen skickat av Tropfrog

Det som är ditt problem är att guppina lider av nitritförgiftning. Det ter sig så att hjälarna blockeras från att ta upp syre och fiskarna känner akut syrebrist.

För att fiskar skall överleva i ett akvarium krävs det ett filter som omvandlar det giftiga nitrit mot mindre giftigt nitrat. Allt annat är rent djurplågeri.

MVH

Magnus

#9 - 18 december 2004 18:10
tack ska du med ha.
Ursprungligen skickat av LadyTiera

byt vatten nu på en gång, imorgon eller på måndag, så fort som möjligt måste du inhandla ett filter och lite nitrivec på din akvariebutik.

byt vatten regelbundet tills du får ner nitriten och mata inget på ett tag

Annons