guldsömsciklid och neontetra

#1 - 31 augusti 2005 15:44
Tror ni att kombinationen guldsömsciklid och ett stim neontetror går ihop?
Är Guldsömmarna mycket elaka på växter?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 31 augusti 2005 16:22
Egentligen ges väl svaren på bägge frågorna i Zoopets artbeskrivning http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=170
#3 - 31 augusti 2005 16:45
Menar du "Revirhävdande och mycket aggressiva och skall därför bara hållas tillsammans med andra robusta stora fiskar." - så såg jag det ja. Tänkte bara eftersom du själv (åtminstone tagit foto) av guldsöm tillsammans med mindre tetror (diamanttetror). Men de kanske bara var kombinerade inför fotot?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 31 augusti 2005 16:56
[QUOTE=Mjonr1]Menar du "Revirhävdande och mycket aggressiva och skall därför bara hållas tillsammans med andra robusta stora fiskar." - så såg jag det ja. Tänkte bara eftersom du själv (åtminstone tagit foto) av guldsöm tillsammans med mindre tetror (diamanttetror). Men de kanske bara var kombinerade inför fotot?[/QUOTE]
Jepp - den kombinationen införskaffades för fotograferingstillfället (jag fixade inte fiskarna utan jag bara fotade) och efter vad jag hörde så började sedan alltefterhand diamanttetrorna att decimeras (trots att det var rejält stora och fina exemplar). Diamanttetror är ju dessutom betydligt större (framförallt högre) än neoner.
#5 - 31 augusti 2005 18:04
;-)
Okej ingen bra kombination med andra ord. Tack för att du berättade det!

Annons